Hvor skrap er Karen Hækkerup egentlig?

Socialminister Karen Hækkerup (S) har indtaget rollen som regeringens skrappe moster i værdidebatten. Længe har den politiske debat ellers været renset for ord som integration, ghettoer, asylansøgere og tvangsægteskaber, men nu giver Hækkerup den som hardliner sammen med justitsminister Morten Bødskov (S).

Karen Hækkerup har fremlagt en national strategi mod æresrelaterede konflikter. Hun vil bl. a. gribe ind over for teenagebryllupper, gøre det strafbart at tvinge andre til at indgå religiøse ægteskaber uden borgerlig gyldighed, og så skal det være lettere at udvise imamer, der står bag tvangsægteskaber.

En central rådgivningsenhed skal bistå kommuner i sager om æresrelaterede konflikter. Unge, der kommer i klemme, skal tilbydes hjælp.

Regeringen har sendt et signal til indvandrermiljøerne – og i øvrigt også til de troløse vælgere, der kunne være bekymrede for, at udlændingepolitikken var glemt. Ethvert initiativ, der kan bidrage til styrket integration, er velkomment. Vi har ikke brug for flere uhyggelige eksempler på, hvordan piger og kvinder undertrykkes i traditionens eller religionens navn. Vi har heller ikke brug for flere beretninger om kriminelle indvandrere og asylansøgere. Fortællingerne om indvandrerdrenge, der klarer sig elendigt i skolen, måtte også gerne være fortid.

Der er mange ord og megen symbolik i regeringens nye integrationsudspil. Fædre, der tvangsgifter deres døtre, lader sig ikke skræmme af, at kommunens sagsbehandler kan ringe og få gode råd fra en ekspert i Karen Hækkerups ministerium.

Det er en kamp mod gamle, forstokkede kulturer i visse indvandrermiljøer, der skal kæmpes. Lad os se, om skrappe Hækkerup formår at gøre op med passiviteten og berøringsangsten i de miljøer, hvor problemerne trives.

hec

128 kommentarer

  1. J. Hansen

    Spørgsmålet bør lyde: “Hvor SKARP er Karen Hækkerup egentlig?”, og analysen bør være kort og enkel som svaret: Meget lidt skarp!”
    Konen står evindeligt og lægger ansigtet i enten pludre-pusse-nusse-folder eller forarget-rystet-overrasket-folder.
    Enten er hun “glad og stolt” som resten af den inkompetente løftebrudsforsamling over floskler, petitesser og banaliteter eller udviklingsderouten, som vi normale har været vidne til i årevis kommer heeeeelt bage på hende.
    BLANK! Det er svaret! Aldeles blank!

  2. jenni

    Integration?
    Det er ikke lovligt i Danmark at samles om at lære koran.

  3. HumørHenrik

    Med andre ord: karen h. vil forbyde virkeligheden!

    Held & lykke med det-lol. Når nu man ikke kan give
    handicappede & svage medborgere iøvrigt en menneskelig behandling, så kan man jo altid “låne”
    df-s politik på invandrerområdet.

    Akut-kaput-kapok regering der ikke er til noget.

  4. HumørHenrik

    Karen hvorfor fyrede du din handicappede chauffør?:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1871055.ece

  5. Sophie

    Karen Hækkerup er både skarp og skrap. – Fedt med en socialminister, der endelig tager et socialt ansvar.

  6. Inga Svångberg

    @Lederskribenten

    Karen Hækkerup har ikke tænkt sig at gøre andet end at aflire danske politikeres sædvanlige spin. Hensigten er alene, at få de ufatteligt naive og blåøjede gammeldanskere til tro, at “nu sker der noget”, at “nu bliver der taget hånd om problemerne” og lignende shit. Den slags spin beroliger gammeldanskerne.

    Men derudover sker der intet, altså bortset fra at indvandringen af muslimer, afrikanere og romaer fortsætter og fortsætter. År efter år efter år.

    Således vil gammeldanskerne have det, og således får de det! Ååååh, jeg vil elske at danse fandango på ruinerne af gammeldanskernes ødelagte land!

    P.s.: En af Levakovic-galningene er lige blevet idømt udvisning efter aftjening af nogle års fængselsstraf. Er der nogle af jer ufatteligt naive og blåøjede gammeldanskere, som tror at galningen nogensinde sendes til sit hjemland, Kroatien?

  7. jenni

    sophie.
    Det gør hun ikke.
    Hun har i høj grad trådt aktivt ud i offentligheden og skadet i en lille drengs liv.

  8. Steen Mølgaard

    Man kunne godt få på fornemmelsen, at det trækker op til et snarligt folketingsvalg og at S er begyndt at frygte resultatet.!

    Bare mere varm luft fra en idéforladt levebrødspolitiker!

  9. jenni

    Udviste sendes ingen steder hen.
    De slippes blot fri og slettes blot fra Folkeregisteret.
    Og så bliver de nok registeret igen med en falsk identitet.

    CPR kan man jo nemt få til at forfalske data.

  10. jenni

    Det Danske Studenterhus, La Fondation Danoise, er et kollegium med plads til 49 studerende af danske eller anden nationalitet.

    Næh, næh. Det er til danske studerende.

    Er danskerne enige i, at gang på gang blive brugt som slaver og ludere for udlændinge og selv stå på gaden netop p.g.a udnyttelsen?

  11. H. Kristensen

    Hun er som Villy Søvndal, varm luft. Springer op som en løve og falder ned som et lam. Der vil næppe gå lang tid før fr. Stampe er færdig med at være på barsel, og så skal diverse højtråbende politikere fra S og SF nok blive sat på plads. Der må jo ikke pilles ved imamernes magt, og der er jo intet galt med tvangsægteskaber, religionsbaserede omskæringer af spædbørn eller andet æres- eller trosrelateret hokus-pokus, så længe det bare er muslimsk.

    Hvad angår Levakovic, en udvisning har ingen virkning og ingen effekt, så længe alle og enhver kan gå over grænsen når det passer vedkommende. Et nyt cpr-nr. er ikke svært at få, så han er tilbage i Danmark på kontanthjælp max. en uge efter han er ude af landet, hvis det da nogensinde kommer så vidt. Vil tro både Stampe og Jelved vil gøre alt hvad der står i deres magt for at få omstødt dommen og ellers lave en særlov for udviste kriminelle.

  12. jenni

    H. Kristensen 14. december 2012 kl. 10:42
    Hun er som Villy Søvndal, varm luft. Springer op som en løve og falder ned som et lam.

    Ligesom Anne Baastrup altid har gjort. Facade.
    Ih, hun er så forarget og så sørger hun selv for at det forsætter meget værre.

  13. Kc

    Jeg tror som dig, nemlig at vi atter er vidne til en gang
    varm luft denne gang fra Karen Hækkerup.

    Denne sølle regering har hverken evner eller ønsker om,
    at løse indvandreproblemerne, men den tiltagende util-
    fredshed i befolkninger omkring alle de mange problemer, som især muslimer “beriger” Danmark med
    gør dem lidt smånervøse, da stemmerne kunne havne
    hos DF, som måske er det eneste parti som har viljen
    til at handle.

    Mænd som behandler kvinder og børn efter muslimsk
    skik og brug bør straks udvises. Det samme bør ske
    med personer, som udviser den mindste form for krimi-
    nalitet.

    Jævn samtlige ghettoer med jorden og sørg for, at ikke nye opstår.
    Tvangsudskriv udlændinge til at lære dansk, hvis de
    ønsker fast ophold i Danmark og lad dem gå til eksamen
    i dansk, dansk historie og dansk kultur.

    Vi vil have nul-tolerence. Regeringen og hele det danske
    samfund skal slippe den godtroende og vattede holdning
    og begynde at stille krav til de udlændinge, som uopfordret invaderer Danmark.

  14. Nis Weihrauch

    Sandheden skjules:
    Socialminister Karen Hækkerup og regeringen har aflyst den indvandringsundersøgelse, som den tidligere regering og Dansk Folkeparti søsatte for at belyse indvandringens økonomiske og kulturelle omkostninger. “Nu er den tid heldigvis forbi”, udtaler hun. (Tekst-tv, 4. jan. 2012)

  15. e. Madsen

    Damen Hækkerup og Bødskov gør jo intet for at for at standse
    Danmarks ragnarok og de øvrige medlemmer af folketinget gør heller IKKE noget !!!
    Karen Hækkerup får nok et ligeså dårligt ry som sin far der ” solgte ” nordsøolien til nordmændene.
    Hvorfor affinder danskerne sig med , at lade sig tryne af en regering , der dagligt lader alle ulykkerne hagle ned over den Danske befolkning , fordi man bruger alle pengene på udlændingene. !!!!!!!! Og man giver den økonomiske krise hele skylden ,for at der hver dag fyres et enormt stort antal danskere ,samtidig med at man indfører mængder af mennesker fra syd-for-middelhavet ( arabien og ungabunkistan ) samt fra de østeuropæiske lande. Var det ikke snart en god ide´at indføre grænsekontrollen igen ??,udmelde landet af schengen aftalen og øvrige såkaldte menneskerettigheds konventioner. Hvor er Danskernes rettigheder ???,de kan ikke engang bestemme,hvem de vil have boende i deres eget hus ???. Der burde indføres et total stop for asylansøgere ( for det meste velfærdsflygtninge. )
    Hvis man læser landets lokalaviser ,vil man erfare ,at der åbnes nye asylcentre næsten hver uge. Integrationsministeriet fylder også skatteborgernes penge i bl.a Blå kors i Århus, for at huse udenlandske hjemløse. Man hælder 16 milliarder i et tomt hul ,der hedder u-lands bistand,hvor pengen enten går i de forkerte lommer eller fremmer en befolkningseksplosion i lande,der er så overbefolket at de ikke kan brødføde sig selv. Hvorfor bruger man ikke nogle af pengene, til at oprette lejre i flygtningenes nærområder. ?? Flygtninge der ender i Danmark slipper man jo ikke af med igen,de bliver ikke engang returneret til deres hjemlande, når der bliver fred der . Mange af pengene går også til den danske godhedsindustri, som lever rigtigt fedt,og har 1000 vis af medarbejdere ,der gør alt for at tømme danskernes lommer.
    INDVANDRINGENS OMKOSTNINGER = Man hælder 100 milliarder kroner HVERT eneste år ,i mennesker ,der IKKE bidrager til samfundets vækst,hvert eneste år vil dette beløb stige, og jo dårligere vil danskerne får det.

  16. Finn Oxholm

    Karen Hækkerup er kun en snakkemaskine uden andet end varm luft. Hun kan sammenlignes med hendes formand (HTS) og Mette Frederiksen. Og i dumhed med Villy Søvndal, så kan man ikke komme længere ud i løftebrud.

  17. Tom Hansen

    100% varm luft og symbolpolitik!

    Der er allerede en lov mod tvangsægteskaber, som i praksis ikke betyder meget, da det nærmest er umuligt at bevise tvangen!

    Redaktionen må vel kunne finde ud af hvor mange gange denne lov har været i anvendelse, og der er dømt “tvang” med efterfølgende annulering. Så vidt jeg er orienteret er dette tal 0 (NUL), hvor meget betydning har det så med fine dyre love der vil straffe de imamer der forestår ægteskaberne.

    Varm luft, spil for galleriet, symbolpolitik og en fortsat åben ladeport for analfabeter der vil genindføre middelalderen i dk!

    Her er en liste over hvad S-SF-R har gjort ved udlændinge politiken på bare ET år.

    *** Familiesammenføring:
    * Pointsystemet er slettet.
    * Alderskravet for at undgå tilknytningskravet sænket fra 28 til 26 år.
    * Ikke længere krav om gennemført uddannelse eller beskæftigelse i hjemlandet.
    * Kravet til bankgaranti sænkes fra 100.000 kr. til 50.000 kr.
    * Indvandringsprøven afskaffes.
    * Gebyrerne fjernes.

    *** Flygtninge:
    * Asylansøgere, herunder afviste asylansøgere, får lov til at bo uden for asylcentrene efter kun et halvt år i Danmark.
    * De såkaldte FN-kvoteflygtninge skal fremover ikke udvælges efter, hvorvidt de kan integreres i Danmark.

    *** Udvisningsreglerne:
    * Kriminelle udlændinge får nu beskyttelse imod udvisning.

    *** Permanent ophold:
    * Pointsystemet afskaffes.
    * Der indføres en række særregler for flygtninge.
    * Medborgerskabsprøven om samfundsforhold afskaffes.
    * Sprogkravet sænkes. Man skal bestå “Dansk 1″, som er det laveste danskkrav ud af tre. Det er målrettet analfabeter.

    *** Statsborgerskab:
    * Sprogkravet nedsættes fra eksamen i “Dansk 3″ til “Dansk 2″. Samtidig er det nu nok at få et 2-tal på den nye karakterskala og ikke 4 som i dag.
    * Indfødsretsprøven erstattes af en statsborgerskabsprøve, der lægger fokus på en såkaldt moderne hverdag frem for f.eks. danmarkshistorien.
    * Kravet til selvforsørgelse sænkes fra 4,5 år ud af de seneste 5 år til 2,5 ud af 5 år.
    * Det bliver tilladt at have dobbelt statsborgerskab.
    * Statsborgerskab tildeles nu også kriminelle udlændinge.

    *** Stemmeret:
    * Udlændinge kan nu stemme til kommunal- og regionsrådsvalg efter tre års ophold. I dag er kravet fire år.

    *** “Service-Eftersyn”:
    * Udover de nævnte lempelser skal udlændingepolitikken igennem et ’serviceeftersyn’, som vil medføre flere lempelser.
    * Starthjælpen afskaffes.

    *** Udenlandsk arbejdskraft:
    * Annullering af optjeningsprincipper.
    * Annullering af permanent grænsekontrol.
    * Regeringen har afvist at forholde sig til Dansk Folkepartis kritik af, at det anslås, at der p.t. opholder sig cirka 50.000 illegale udlændinge i Danmark.

    *** Udviklingsbistanden:
    * Udviklingsbistanden øges med 234 mio. kr. i 2012 og 600 mio. kr. i 2013.

  18. sa

    Det er helt forkert tænkt – vi skal ikke have mere integration. Svindler og gangster familierne skal bare ud, alle uproduktive indvandrere skal sendes hjem og grænsebommene genindføres.
    Danskerne gider ikke overendes af islamaffaldet sydfra og blødsødne politikkere der lefler for godhedsindustrien skal skynde sig at komme på andre tanker.

  19. Annalise Christensen

    Præcist ramt, KC!

    Karen Hækkerups iscenesættelse af sig selv som “skrap moster” byder jo reelt kun på tilbud og henvisninger. Som ingen praktisk betydning vil få – udover at være glimmer på juletræet for den stadig blinde og naive del af danskere. Må de blinde se!

  20. poul madsen

    Hardliner ???? asyl politikken sejler som sidste gang vi havde rød regering senest er myndighederne begyndt at give asyl til Romanske asylansøgere ikke fordi der er krig i Romanien……men FATTIGDOM går vi ned af den vej er vi med 100 % sikkerhed på vej imod velfærdsstatens endeligt

  21. jenni

    poul madsen
    14. december 2012 kl. 13:01

    Det er i så fald ulovligt
    Asylansøgeren skal bevise at være personligt forfulgt i landet, han kommer fra, for at han kan påstå anmodning om asyl.
    Han skal søge i landet nærmest sit afrejseland. Altså nabolandet.

    Ca 60 000 danske børn kan anmode om asyl i Danmark, hvis fattigdom var adgang til asyl.

    Ud med dem.
    De gør danskerne fattige – som en epidemi!

  22. jenni

    Tom Hansen
    14. december 2012 kl. 12:35

    Muhamedaner’vielser’ er ikkle gyldige i Danmark.

  23. jenni

    Tom Hansen
    14. december 2012 kl. 12:35

    Muhamedaner’vielser’ er ikke gyldige i Danmark.

  24. Inga Svångberg

    - I gammeldanskere begyndte allerede for 50 år siden at ødelægge jeres eneste land, og det har længe været for sent at vende udviklingen.

    I kan ikke redde jeres land, og kun ved at fraflytte Danmark, kan de dygtigste og/eller mest velstående af jer, redde jer selv. Resten af jer, vel 95%, går under sammen med Danmark.

    Løbet er kørt, men glem aldrig, at I er de eneste ansvarlige!

  25. Inga Svångberg

    @Alle gammeldanskere

    Karin Hækkerup og hendes 178 folketingskolleger har for længst erkendt, at de intet kan stille op mod det enorme og hastigt voksende antal afrikanere, muslimer og romaer, der allerede har slået sig ned i Danmark.

    Endnu mindre kan de 179 politikere lukke grænserne for yderligere masseindvandring af afrikanere, muslimer og romaer.

    De 179 politikere har derfor forlængst forstået, at løbet er kørt for Danmark. Dummere er de trods alt ikke.

    Hvornår opnår det gammeldanske stemmekvæg samme indsigt som de 179 politikere? Hvornår forstår det gammeldanske stemmekvæg, at deres åååh så elskede demokrati har ødelagt deres eneste land?

  26. jenni

    e. Madsen
    14. december 2012 kl. 12:06

    Njah.
    Karen Hækkerup er vist gift Hækkerup. Ikke født.

  27. Sandy Haae Høyrup

    Hun er blot “fis i en hornlygte” lig resten af regeringen. Blot nye regler og “måske” love?
    Som udøverne/medarbejderne ikke har EN jordisk chanche for at forstå, end sige, at læse!

    Tåbeligheden kender INGEN grænser!

  28. Kc

    Det der forhindrer at vi får lukket vores grænser med
    langt mere vidtgående kontrol med ind- og udrejser er
    regeringens angst for at lægge sig ud med EU.

    Denne liggen på maven for det EU-cirkus, der koster os
    spidsen på en jetjager, er virkelig ynkelig. Når vi ikke
    længere er fuldgyldig herre i eget hus skyldes det ude-
    lukkende skiftende regeringers mangel på fremsyn og
    kærlighed til deres fædreland.

    Man glemmer ganske, at det ikke blot er i danmark at
    folk begynder at ytre sig negativt om indvandring og
    de problemer, der følger med. Danskerne går for at
    være ret fredelige, men det kan jo være at folk sydpå
    men mere temperament, rejser sig i vrede før vi får
    samlet os sammen til protest.

    Det siger sig selv, at en dag får Europa nok, ja meget mere end nok, så kan vi ikke få sluttet festen inden da?

  29. Julemanden

    På niveau med ikonet, bedstefaderen: Til tider ædru, men mest fuldstændig ligeglad med samfundets skæbne, blot karrieren er på plads.
    Det er trist med sådanne ligegyldige heritage-politikere, hvis eneste formål er at “blive til noget.”
    I de stupide øjeblikke dør demokratiet stille og roligt.

  30. jenni

    KC
    Lad nu være med aflede opmærksomheden fra de skyldige.
    Det er de danske politikere.

    Spanien har helt formel EU-tilladelse til at afvise rumæneres ophold.

    Det er blot de danske politikeres modvilje mod at beskytte danskerne.
    Indvandrene er stemmekvæg for de indvandrerliderlige partier og udgør så store problemer mod den danske befolkning, at det holder hele landet beskæftiget, så man ikke tager sig af danskerne og Danmark.

    Det er ikke EUs skyld. Det er Danmarks.

  31. Leif

    Helt enig med J. Hansen. Karen Hækkerup er kun in-
    teresseret i at vise sig på skærmen og snikke-snakke
    bare for at fremhæve sig selv . Hun er rædsom !

  32. Inga Svångberg

    @Jenni

    “Lad nu være med aflede opmærksomheden fra de skyldige. Det er de danske politikere”

    - neeej, neeej, Jenni, de skyldige er gammeldanskerne!

    Gammeldanskere vil så gerne tro politikerne, når de siger, at de vil stramme indvandringspolitikerne, og derfor stemmer gammeldanskerne igen og igen på dem, på trods af at politikerne ALTID gør det stik modsatte.

    Det store flertal af gammeldanskerne stemmer for yderligere indvandring af muslimer, afrikanere og romaer, og det har flertallet gjort gennem de sidste 4-5 årtier.

    Derfor er Danmark redningsløst fortabt.

  33. Mogens Bach

    I Karen Hækkerup har Lotte Heise fundet sin overmand som snakklemaskine.

  34. Inga Svångberg

    @Kc

    “Det der forhindrer, at vi får lukket grænserne og indført langt strengere ud- og indrejsekontrol, er regeringens angst for at lægge sig ud med EU”

    - neeej, neeej, Kc. Det store flertal af politikerne elsker EU og håber på få EU-ben at gnave på når deres tid i folketinget er ovre.

    “Man glemmer ganske, at det ikke blot er gammeldanskerne, som begynder at ytre sig negativt om indvandringen og de enorme problemer, der uundgåeligt følger i kølvandet. Danskerne er dog desværre fredelige og bange, så det bliver ved de negative ytringer. Anderledes står det til med grækerne, som er mere krigeriske og modige, og derfor er begyndt at rense ud”

    - ja, grækerne viser gode takter, men de har laaaang vej endnu, og jeg har desværre svært ved at forestille mig, at de nogen sinde når frem til at have generobret deres eget land.

    “Det siger sig selv, at Europa en dag får nok, ja meget mere end nok”

    - skulle europæerne en skønne dag få nok, er det alligevel umuligt at gøre det nødvendige. Løbet er kørt for Europa og resten af Vesten.

  35. Kc

    Danske politikere ligger under for EU plus diverse
    trakstater. Rigtigt at de fleste danske politikere er
    pot og pande med EU og gladeligt kører med på
    deres diktater.

    Man ligeså sikkert er det, at store dele af den danske befolkning er stik imod EU og det meste af
    det, den tåbelige institution står for.

    Selvfølgelig kan vi rydde op i moradset, men det
    kræver et mod både fra politikere og befolkning,
    men det er da muligt at denne oprydning ikke vil
    blive så køn at se på, men tro mig! Det skal nok
    komme.

  36. Thomas H. Rasmussen

    Selv de bedste af de alt for mange skatteyderbetalte spindoktorer kan ikke sælge de løgne som den røde løftebrudsregering fremturer med. I TV2 Nyhederne så vi således i aftes regeringen fremlægge en økonomisk oversigt som totalt annullerer alle de optimistiske budskaber som den har fremturet med. Vi får negativ vækst og derfor vil ledigheden stige næste år! Men der skal stadig være råd til at rejse verden rundt og dele 16 mia. kr. ud p.a. til korrupte regimer og importere endnu flere muslimske mørkemænd/socialklienter til lille Danmark for lånte penge – i landet med verdens dyreste offentlige sektor og verdens højeste skattetryk! Men godheds- og indvandringsindustrien jubler da der jo for disse frelste grupper er penge i at klientgøre mennesker, men for landet som sådan er det jo ligesom at pisse i bukserne! Vi har stort statsunderskud, stigende grænsehandel og arbejdspladserne fosser ud af landet men alligevel fortsætter den røde løftebrudsregering med at pålægge danskerne flere forbud og afgifter som er ren gift for jobskabelsen og effektiv ledelse og godt købmandsskab i den alt for store offentlige sektor er en by i Grækenland. De produktive er nu i mindretal medens bistandsklienterne og alle de øvrige med snablerne i de offentlige kasser er i flertal hvilket selvfølgelig er uholdbart på sigt! Og de inkompetente lokal- og folketingspolitikere lefler for vælgerne og tænker mere på egne taburetter end på at gøre det rigtige for landet. Vi kunne lære af både Sverige og Tyskland som trods international krise har en sund økonomi! Herhjemme venter græske tilstande til gengæld hvis ikke alle de offentlige virksomheder/kommuner, regioner og stat får et realitycheck a la SAS! Alle os som på et tidspunkt har været ansat i det offentlige ved jo at der er alt for mange “k olde” hænder i den offentlige sektor men istedet vælger pamperne at fyre de “varme” hænder!

  37. Annalise Christensen

    Inga Svångberg, du skriver:
    “Løbet er kørt, men glem aldrig, at I er de eneste ansvarlige!”

    Det kunne være interessant at høre, om du helt frikender de i de seneste 50 år siddende regeringer?

    Hvordan ser/anskuer du de i disse regeringer ansvarshavende politikeres integritet i forhold til det oprindelige danske folk?

    Venligst, Annalise

    ——

    I det politisk-korrekte, så hellige, sprogs navn, ser vi nu betegnelserne gammeldanskere og nydanskere indført. Kan man tillægge anden forklaring til dette, end at de indvandrervenlige partier/kredse vil tillægge de hertilkomne en fordanskning.
    Hvorfor gør vi ikke som eksempelvis i USA, og anvender den enkeltes nationalitet som første led + dansk – Svensk/Dansk, Iraqisk/Dansk eller Tyrkisk/Dansk ?

    Personligt finder jeg betegnelsen “gammeldansker” fornærmende overfor min identitet som danskfødt i mine forfædres land. Dansk, slet og ret, er min identitet, tak!

  38. Julemanden

    Alene det, at en sådan (endnu én) politisk indavlet tosse eksisterer på Christiansborg kan vække stor bekymring.
    Karen Hækkerup er selvfølgelig juridisk uskyldig al den stund, at hun ikke ved hvorfor, hvordan og med hvilke asociale midler hun er havnet dér.
    Men farlig som bare fanden er kællingen, fordi hun er direkte dum og uvidende på et så højt plan, at det er til fare for almindelige mennesker.
    Vi kan ikke gøre meget i dette land med alle de forbandede, korrupte og syge familierelationer, der efterhånden sidder på magten. Men vi kan i det mindste gøre opmærksom på, at det spinkle demokrati er truet af forklædte djævle.

  39. Karsten

    Vil Karen Hækkerup da gøre det ulovligt for 18-årige at blive gift? Og det er altså allerede forbudt at tvinge nogen til noget de ikke vil, herunder også indgå ægteskab.

    Imamer som gifter folk? Islam er er en anerkendt trosretning i Danmark. Dermed har den imamer som er godkendt til at foretage vielser (bryllupper)
    præciss om rabbinene fra det Mosaiske Trossamfund har det! Og hvad er et religiøst ægteskab? Bliver man gift i kirken er det da ikke et religiøst ægteskab?

    Jeg tror, lederskribenten og K. Hækkerup tænker på de ekstremt få eksempler (under 5, eller mellem 5-10 år) som udførligt er (alle!) er beskrevet i medierne. Og hvor imamer gifter 16-17 årige piger med muslimske drenge på muslimsk vis. Dette ægteskab er derfor ikke gyldigt i Danmark, da den ene af parterne (kvinden) er under 17 år. Og disse imamer (den eller de to som gør) eller har gjort det, vil regeringen have bedre mulighed for at udvise.

    Ift. indvandrerdrenge, der ikke kan læse, hvilke indvandrerdrenge tænker man så på? Tænker man på drenge fra Litauen eller drenge fra Tyrkiet, Pakistan eller Indien? Og hvad er det at klare sig elendigt i skolen?

    Ift. forslaget om at tvine udlændinge til at lære dansk, så kan jeg oplyse at cirka 80% af indvandrerne til Danmark i dag kommer fra Østeuropa, 10% er familie-sammenførte og 10% er flygtninge. Sådan ser virkeligheden ud på landets sprogskoler, hvor vi underviser voksne indvandrer i sprog og kultur.

    Man skal faktisk allerede til en eksamen i dag for at få permanent ophold: SFR-regeringen ændrede på hvilken eksamen, man skal til. Nu kommer der nye prøver (tests) her. Og man skal stadig til en test (prøve) for at få statsborgerskab, som netop omfatter det som folk herinde efterlyser: fokus på dansk sprog, kultur og samfundsforhold. Til gengæld vil regeringen afskaffe arbejdsmarkedsdansk – en ordning der netop sikrer at nytilkomne udlændinge lærer at begå sig på en dansk arbejdsmarkedsplads, både ift. sproget og især ift. kulturen.

    Mht. det som Tom H. nævner sker det jo bare det at SFR-regeringen fører reglerne tilbage til før den 6.-7.november 2010, hvor VK+DF aftalte de nye regler. Som SFR-regeringen nu (heldigvis) afskaffer.

  40. jenni

    kc , hvorfor afleder du opmærksomheden med at nævne EU?
    Det er da de danske politikere, der bestemmer nogle forhold i Danmark, der ikke er i EU.

    Du tror da ikke seriøst, at de andre EU-lande giver udlændinge bistandshjæp, boligsikring, gratis undervisning, SU, etc?
    Det gør de da ikke.

  41. jenni

    Julemanden

    Karen Hækkerup ved godt hvordan, hun brugte ‘metoderne under bæltestedet’ til at komme ing på magten.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/29/113312.htm

  42. jenni

    Karsten Imamer som gifter folk? Islam er er en anerkendt trosretning i Danmark.

    Nej, Karsten, det er islam IKKE og kan aldrig blive det. Det sikrer Grundloven.
    Så lad være med at lave det rygte.

  43. jenni

    @ Karsten, muhamedaner har INGEN vielsesmyndighed i Danmark.
    Hvorfor sidder du og skriver sådan noget løgn?

  44. jenni

    “Karsten”s våd Og hvor imamer gifter 16-17 årige piger med muslimske drenge på muslimsk vis. Dette ægteskab er derfor ikke gyldigt i Danmark, da den ene af parterne (kvinden) er under 17 år.

    Du hedder rigtig muhammed, ikke sandt?
    Du sidder og lyver og manipulerer.

    Det er ikke p.g.a. alder, at ‘vielserne’ ikke er gyldige.
    Det er fordi muhamedanere ikke har vielsesmyndighed i Danmark, der har civilretslig gyldighed.
    I Danmark er det ULOVLIGT at samles om koranens lære.

    Jfvn. Grundlovens § 4, § 67 og § 69 og straffeloven, og diverse andre danske love.

    Korrigér dine fejlagtige opfattelser, ‘Karsten’.

  45. Kamma

    Hvor mange Hækkerupper er det lige der er i folketinget.
    Den familie må være meget skarpe når det gælder om at leve på det offentliges regning.

  46. Kc

    Jenni, hvorfor er du begyndt at kopiere “Ingas” måde at
    skrive indlæg på???

  47. Kc

    Jeg har tordnet igennem måneder mod de hæslige
    betegnelser/ord som “Gammel/nydanskere” er.

    Der iksistere ikke nye og gamle danskere. Jeg er
    bare dansk uanset hvor i verden, jeg ville slå mig
    ned også selv med et andet lands statsborgerskab.

    Hvor svært kan det være???

  48. Kc

    Citatfusker er lige hvad du er Inga!

  49. hardeHenrik

    karen hækkerup er et glimrende eksempel på den armod og håbløshed der regere gamle Danmark.
    Hendes fordrukne far, som forøvrigt er loki-mand, forære en gigantisk formue væk i en brandert.
    Og i stedet for at bandlyse disse landsforrædere, denne onde familie, hiller i dem, og idag sidder der flere generationer af denne forræder æt der kun vil Danmark det ondt.
    At indsætte denne forræder kælling som socialminister, svare sguda til at indsætte en analpløjer som kulturminister.
    VANVID

  50. hardeHenrik

    Godt sagt Annelise. Jeg er bange for at vi skal tvinge dem til at se

  51. hardeHenrik

    Jeg husker det. Gift fra lokis mund

  52. jenni

    harde henrik
    Hendes far?

    Læs!
    jenni
    15. december 2012 kl. 06:13

  53. hardeHenrik

    Alt hvad det kræver er at vi tør Madsen. Kæmpe for alt hvad vi har kært. Men det kræver nosser.
    Et NORDISK FORÅR er hvad vi trænger til, så vi kan få luget ud i ukrudtet læs.loki

  54. hardeHenrik

    Det er skræmmende læsning.
    Tiden er kommet. Og vi har i DEN grad brug for at MANDEN også kommer. Jeg er alvorligt bange for at bilags lars ikke er svaret på vores bønner.

  55. hardeHenrik

    Ikke destro mindre foregår det i stor stil. Man må heller ikke tilbede djævlen, alligevel kaster jætterne sig i støvet over det ganske land. ikke

  56. hardeHenrik

    Hør nu hvad Jolnir råber landsmænd. Det er præcis DET han fortæller os. Det er HAM der gør det. Det er ved denne TID han gør det.
    Han giver os= JULEGAVER
    DERFOR kalder de ham Julens hersker.
    Sidst en stormand advarede os, hvores åndelige høvding Burgunderen Mogens Glistup, takkede vi ham ved at smide ham i fængsel som 80 årig.
    Det gør vi, fordi loki igen og igen for sået splittelse i vores folk. Det er det der nærer ham.
    Derfor skal loki udslettes, han er ond for egen vindings skyld. Og det vi kalder fædrelandskærlighed, denne vidunderlige fornemmelse fra urtiden, det usynlige stammebånd, besidder loki ikke.
    Så hvis i vil beholde julemanden, og retten til at danse om selveste livets træ, at se de dejlige små unger når de åbner DERES gaver, så skal der helt andre boller på suppen.
    Så skal i tro på JULEMANDEN

  57. hardeHenrik

    Min fejl. Men det ændre ikke på HVAD hun er.

  58. jenni

    jo, det gør det faktisk. Til det værre.

    Man har ikke indflydelse på, at være født i en røverfamilie, man er født i.
    Men man vælger selv bevidst hvilken bandeklan, man gifter sig ind i.

  59. Annalise Christensen

    hardeHenrik:

    Er fuldkommen enig med dig, Løkke & Venstre kan vi ikke regne med. Tværtom. Beviserne taler imod. I deres lange regeringstid har Venstre på intet tidspunkt fremlagt selvstændigt udarbejdede forslag til fordel for danskerne kontra indvandrerne. Aldrig har Venstre på egen hånd taget initiativ til en begrænsning af de enorme udgifter, vi danskere pålægges af diverse absurde udgifter til uintegrerbare fremmede.
    Kun hårdt presset af de barske realiteter om så at ville kunne få et forlig på plads ved DF’s hjælp og indsats, er der under VK-O sket mindre tiltag. Kun på grund af DF’s vilje – aldrig på Venstre eller de Konservatives foranledning!

    Jo, vi venter på MANDEN! Han er her allerede – og mon ikke han er fuldt beredt. HAN er vores chance til at få Danmark genoprettet – med vores hjælp. Og den skal han få!

    Skal vi mon gætte på et NORDISK FORÅR ( som omtalt i et andet indlæg her i debatten), når BT og andre medier om nogle få måneder begynder at berette om mange familieskæbner, hvor hus og familie går i opløsning grundet regeringens misførte politik.
    Hverken V eller K har udvist vilje til at ville bistå disse familier, men HAN har – og som altid med et fuldt financieret forslag!

  60. hardeHenrik

    Annelise.
    Jeg føler dig. Vi er også mange der spår HAM en stor fremtid.
    Men er det nok ?

  61. Inga Svångberg

    @Kc

    - du burde også kopiere min kommentaropsætning og mine meninger.

  62. Inga Svångberg

    @Kc

    “Citatfusker er lige hvad du er, Inga”

    - se mig som korrekturlæser og lærerinde.

  63. hardeHenrik

    Jamen så er vi helt enig Jenni.

  64. Kc

    NEJ – aldrig.

  65. hardeHenrik

    Jeg ser hende idag som “læreinde”
    Og istedet for at hidse mig på over igen og igen af at blive kaldt gammeldansker, løber blodet ud i mig og jeg tænker tilbage med et smil på den gang jeg igen og igen blev “revset” af Susanne. Min private læreinde.

  66. Erik Morsing

    Karen Hækkerup er blevet bange for, hvordan det næste valg bliver. Og det næste igen. Alt tegner til, at sosserne er færdige i politik de første mange årtier, så nu må der gøres noget.radikalt. Men hvis det er alvorlig ment og ikke kun for at berolige de danskere, der føler at nok er nok med hensyn til den arabiske indvandring og al den dårligdom, som den medfører, så kan man jo glæde sig over, at også politikerne endelig ser lyset. Indtil jeg oplever konkrete tiltag fra regeringens side i værdispørgsmålet, regner jeg med, at hun ytrer sig som hun gør, for at julefredenskal sænke sig over landet. Jeg læser hver dag om overfald m.m. begået af muhamedanere, senest et overfald på en elleve-årig pige, hvor en flok af muselmandens yngel overfaldt hende og stjal, hvad hun havde. Vi skal sende disse drenge på opdragelsesanstalt og lære dem om demokrati og kvinders rettigheder, før vi lader dem rende frit rundt i samfundet. Nej, jeg tror ikke en døjt på Hækkerup. Hun har sit navn og intet udover det.

  67. Erik Morsing

    Karen Hækkerup er blevet bange for, hvordan det næste valg bliver. Og det næste igen. Alt tegner til, at sosserne er færdige i politik de første mange årtier, så nu må der gøres noget.radikalt. Men hvis det er alvorlig ment og ikke kun for at berolige de danskere, der føler at nok er nok med hensyn til den arabiske indvandring og al den dårligdom, som den medfører, så kan man jo glæde sig over, at også politikerne endelig ser lyset. Indtil jeg oplever konkrete tiltag fra regeringens side i værdispørgsmålet, regner jeg med, at hun ytrer sig som hun gør, for at julefredenskal sænke sig over landet. Jeg læser hver dag om overfald m.m. begået af muhamedanere, senest et overfald på en elleve-årig pige, hvor en flok af muselmandens yngel overfaldt hende og stjal, hvad hun havde. Vi skal sende disse drenge på opdragelsesanstalt og lære dem om demokrati og kvinders rettigheder, før vi lader dem rende frit rundt i samfundet. Nej, jeg tror ikke en døjt på Hækkerup. Hun har sit navn og intet udover det

  68. Erik Morsing

    Ja der er kun DF, der vil gøre noget effektivt for at rense Danmark for kriminelle arabere og romaer osv. Det nytter ikke det mindste at sidde her og skrive. Vi skal fremover stemme på de partier, vi har tillid til. Og nej jeg tror ikke på, at Jura Levkowitz bliver udvist. Han bliver da taget til nåde igen med negrundelsen, at han ikke akn et ord kroatisk eller har nogen tilknytning til det land. DF (som de eneste) vil derimod sørge for at udvisningen effektueres.

  69. Annalise Christensen

    Det kommer kun an på os vælgere, synes du ikke?
    HAN har opskriften, og er en formidabel politiker og forhandler.
    HAN er politiker af hjertet – ikke nogen levebrødspolitiker.
    HAN favner bredt med sin ægthed i sit væsen.
    HAN favner samtlige de værdier, alle vi danskere ønsker bevaret i vort land – hvor end på stigen vi befinder os i samfundet og i hvilken livssituation/job vi måtte befinde os.
    HAN er tryghed til fremtiden.

    VI vil være der og have skoene kridtede, når valget udskrives, ikke?

  70. Erik Morsing

    Jeg spekulerer på, om der findes en statistik, der kan fortælle, hvor mange af de udviste, der alligevel får lov til at blive her i landet (i procent). Sådan en må der vel være! Ham der, kaldet fis fis, blev jo også udvist, men mon ikke han sidder og fiser den af i sit muhamedanerskæg over de vattede politikere, der ikke tør tage konfrontationen.

  71. Erik Morsing

    Så må vi have et dna register på alle forbrydere, så vi kan se, om han vender tilbage.

  72. Annalise Christensen

    INGA SVÅNGBERG:

    Jeg ser, at du er aktiv herinde i debatten også i dag. Endnu har du dog ikke fundet anledning til at kommentere på nedenstående spørgsmål til dig. Hvorfor ikke, når du ellers er en ganske flittig bidrager?

    Annalise Christensen
    14. december 2012 kl. 20:13
    Inga Svångberg, du skriver:
    “Løbet er kørt, men glem aldrig, at I er de eneste ansvarlige!”

    Det kunne være interessant at høre, om du helt frikender de i de seneste 50 år siddende regeringer?

    Hvordan ser/anskuer du de i disse regeringer ansvarshavende politikeres integritet i forhold til det oprindelige danske folk?

    Venligst, Annalise

  73. Erik Morsing

    Hørt! Der er ingen, de gør noget for os, vi må stifte et nyt parti. De, der er med på den, kan skrive til mig fra min hjemmeside erik-morsing.dk
    Vi skal starte med at melde os ud af alle snærende bånd fra diverse menneskerettighedsforeninger, og vi skal ud af EU. Husk på, at for at påberåbe sig menneskerettighederne, så må man selv opføre sig som et civiliseret menneske, og det betyder at man skal starte med at give kvinderne de samme rettigheder og pligter som mændene har, og så skal man anerkende andres tro og ikke mindst gå ind for den totale ytringsfrihed. Men hvilke muhamedanere gør det? Middelalderlige skikke skal retsforfølges med hård hånd.

  74. Erik Morsing

    Ja men det kan vi takke Pestager for. Jeg vil da håbe, at hun en dag bliver overfaldet af nogle indvandrere, så kan det være at hun får et klarere syn. Jeg vil sige, at uroen i befolkningen ulmer, og det ved politikerne, så de har sat sig i en rundkreds og smedet et par “nervepiller”, som de kaster for befolkningen i håb om, at ssindene lægger sig.

  75. Erik Morsing

    Storskrald

  76. Jens Eriksen

    De danske vælgere bestemmer selv Danmarks fremtid ved næste valg.Det er nok Danmarks sidste chance for at blive overrendt af økonomiske og fattigdoms asylansøgere, som sammen med de bistandsmodtagere vi allerede har fra mellemøsten koster os 100 milliarder om året.
    Stem på det eneste parti, som tænker på Danmark og danskerne.Det er DF.
    Venstre er ikke meget bedre end de radikale og socialisterne m.h.t. stop for økonomisk indvandring.
    De radikale har i år beordret de kriminelle asylanter flyttet fra Sandholmlejren til en luksustilværelse på et hotel midt i København.Dette siger alt om de radikales respekt for Danmark og danskerne.
    Så kære vælgere.Det er jeres afgørelse om Danmark om 50 år skal hedde Danmark eller Danikstan!!Husk det ved næste valg!

  77. Erik Morsing

    Det har jeg slået til lyd for adskillige gange. Vi er danskere, og så er der arabere. Der er andre, men araberne er de største ballademagere. Ordet indvandrer er ikke faitr overfor nordmænd, svenskere, tyskere osv. Ordet indvandrer er forbundet med dårlige associationer, og det er der ingen af de sidstnævnte, der fortjener.

  78. Erik Morsing

    ja det er middelalderpesten, der hærger Europa

  79. Erik Morsing

    Ja hvis det er tilfældet, så kan det nemt ende med, at vi får et europæisk forår. Hvis spændingerne mellem de gråbrune og de hvide bliver alt for store, så har vi brug for en langt stærkere leder end den vattede regering, vi har for indeværende.

  80. Erik Morsing

    Hvordan mon de så har det i Grækenland? Der kan man tale om indvandring. Den ene faldefærdige jolle efter den anden sejler negre frem til Lampedusa og de græske småøer hver eneste dag, og grækerne har intet at byde på. Det må sgu være surt for dem. Hvordan klarer de det med den enorme gæld de har? Vi skal nok være glade for, at vi trods alt ligger så langt fra de varme lande, som vi gør.

  81. Erik Morsing

    Netop, jeg kender ham på stilen i indlægget. Han hedder Muhamad Ali og kommer fra det mørke Pakistan og har gået på koranskole og møder her med ingenting i bagagen, han optræder under pseudonym. Han tror, vi er lige så dumme som ham selv. Han bor i Tingbjerg ved Aarhus.
    Ellers vil jeg sige, at det ikke er ret mange muhamedanere, der deltager i debatten, men det er jo heller ikke så mange, der kan det dansk sprog tilstrækklig godt til at kunne skrive her.

  82. Erik Morsing

    Ja men det har jeg jo sagt gang på gang. Vi har fået en Hækkerup-klan der styrer det danske samfund. Så på den led ligner vi meget godt klansystemet i Mellemøsten. I og med at det er de samme familier i Folketinget igen og igen, så sker der ingen bevægelse, ingen udvikling. Man fører bare oldefars politik videre.

  83. Erik Morsing

    ja så stem personligt på nogle andre ved næste valg, det er vigtigt, at det er personligt og ikke ved partiet, så får vi bare samme ansigter igen igen.

  84. Inga Svångberg

    @Kære Annelise

    De sidste 4-5 årtiers regeringer har alle gjort hvad de kunne for at fylde Danmark med muslimer, afrikanere og romaer, og de har haft gammeldanskernes opbakning til at gøre det.

    Hvis gammeldanskerne havde været modstandere af indvandringen af muslimer, afrikanere og romaer, så kunne de have forhindret den. Men det var og er gammeldanskerne ikke.

    Annelise, Danmark er et demokrati, og flertallet vil have indvandring. Ansvaret ligger derfor alene på gammeldanskerne.

  85. Inga Svångberg

    @Erik Morsing, Jens Eriksen m. fl.

    Da gammeldanskerne og deres politikere i sin tid åbnede grænserne for indvandring af muslimer, afrikanere, romaer m. fl., forstod de ikke, at de igangsatte en ustoppelig udvikling.

    Morsing, mange beslutninger kan omgøres, men indvandringen er ikke en af dem. Bordet fanger og derfor kan Danmark ikke reddes.

    Løbet er kørt!

  86. Ingvald Jacobsen

    Karen Hækkerup er overhovedet ikke skrap. Hun er kun, ligesom de øvrige ministre i denne håbløse regering, danmarksmester i mundløb! Det eneste de kan finde ud af, er at hæve skatter og afgifter så Danmark kan importere endnu flere bistandsklienter, specielt fra mellemøsten. Og alt andet lige, bliver disse aldrig nogen sinde i stand til at forsørge sig selv. Der skal virkelig mange milliarder kroner til at holde dette cirkus i gang, så vi tossegode danskere skal nok få noget at bruge spareskillingerne til i fremtiden

  87. jenni

    Danmark har en glimrende grundlov, der sikrer Danmark imod inhabile personager.

    Grundloven har sikret at samfundsskadelige individer ikke skal kunne overtage magten i Danmark.
    Grundlovens § 29 (..) Det bestemmes ved lov, i hvilket omfang straf og understøttelse, der i lovgivningen betragtes som fattighjælp, medfører tab af valgret.

    Stem rigtigt næste gang og sæt § 29 i gang.
    Det er sidste chance til at redde Danmark på parlamentarisk vis.

  88. Annalise Christensen

    Inga, vil du dermed påstå, at danskerne tilbage i tiden, hvor miseren tog sin begyndelse, kunne have nogen som helst forudsætning for at vide, hvor dette ville bære hen og hvilke ulyksaligheder det ville medføre?
    Du bør huske på, og tage med i betragtning, at vi danskere tidligere havde modtaget flygtninge, eksempelvis fra Østrig og Ungarn, og kun havde erfaret de tilkomne som taknemmelige og integrerbare mennesker. Mennesker der tog Danmark til sig, fandt arbejde og som ikke gjorde krav på særrettigheder i det land, der gæstfrit havde taget imod dem. Og som også giftede sig dansk. Hvordan kunne danskerne, med disse positive erfaringer i bagagen, på nogen måde have nogen forudanelse om, hvad den på daværende tidspunkt siddende regering måtte vide om muslimsk indvandring, men som den forholdt os folket? Hvordan skulle danskerne kunne få den tanke, at deres regering var i færd med at gå dem bag ryggen – en så uhyrlig tanke?

    Senere op i årene, har samtlige regeringer talt forblommet snak til danskerne og aldrig haft mod eller vilje til at lade de muslimske indvandrere (i særdeleshed) forstå, at er man i Danmark, så skal danske love og samfundsregler følges. At ønsker man som indvandrer ikke dette, så er der kun én vej – og det er at rejse herfra, hvorhen kan de selv råde over, men her kan de ikke blive!

    Danmarks og danskernes nu for enhver så tydeligt ulyksalige situation, kan ikke løftes af disse svigtende regeringers skuldre – de må stå ved og bære deres ansvar.
    Det samme må de totalt naive og blinde danskere, der endnu ikke har forstået, hvordan de er blevet forblændet og narret. Hvordan man kan blive så selvudslettende, og miste tænkeevnen til egen ugunst, er mig ubegribeligt.

    Inga, kunne du ikke tænke dig at fravige termerne “gammeldanskere” og “nydanskere” ?
    Beskeden er modtaget, en provokation, ikke?
    Men vi er vel enige om, at en dansker kun være DANSK, og det kan ingen lave om på – uanset hvor gerne nogle gerne ville det. Danskerne har ikke, og kan ikke få ny identitet bare fordi fremmede er kommet hertil. Vi er og forbliver slet og ret DANSKERE. Skulle vi ikke medvirke til det sammen?

    Venligst, Annalise

  89. hardeHenrik

    Det vil vi. Alle der favner fanen og folket skal få alt den hjælp HAN ønsker. Og jeg håber det går som du ønsker.
    Men ynglingene sidder og skuler ondt i deres forsamling.

  90. hardeHenrik

    Så kald dem jætter, det gjorde dine fædre.

  91. hardeHenrik

    Ja det må være frygteligt at være Græker. I det mindste er befolkningen vågnet op til kamp.
    Mit bud er at i netop dette land, skal der starte noget vi ikke har set før.

  92. Pedersen

    Nej,-HardeHenrik,- korrekt,det er han ikke,- dertil er han for vattet,- han vælger i sidste ende alligevel at gå med på den røde lejrs galej! Det har vi jo ofte set i den senere tid..
    Nej, en mand som Kristian Thulesen Dahl er nok det bedste bud,- han er ærlig, intelligent, han ønsker grænsekontrol, er imod EU, er for udsmidning af alle kriminelle indvandrere, samt stop for yderligere indvandring,- desuden at genindføre DANSKHEDEN, som jo er i stor fare for at blive totalt udvisket, og igen følge vores grundlov, som så skammeligt er blevet ændret og kastet i grams!
    Han må være MANDEN!

  93. Pedersen

    Kc,-du ved jo at denne “Inga S.” foragter os danskere dybt,- dette fremgår jo tydeligt af alle hendes indlæg!
    VI danskere ER DANSKERE,- arabere ER arabere, østtyskere ER østtyskere, osv.osv……..
    -alt andet er en stor misforståelse!
    Det er ualmindeligt diskriminerende at støde et folk,- som hun vel selv er en del af,- ved at kalde dem for gammel-danskere!
    Selv ansatte i ældreplejen, får udtrykkeligt påbud om , ikke at kalde ældre mennesker for gamle,- eller eks.: “de gamle”.
    Jo, der er meget for “Inga” at lære!

  94. Inga Svångberg

    Åh, undskyld I gammeldanskere,- nu kom jeg til at skrive det samme vås igen!
    Håber I kan tilgive mig!

  95. Annalise Christensen

    Det kan jo glippe for enhver, Inga!
    Men en gang vås, det har du så evigt ret i, at det er – så forglem dig nu ikke næste gang, du skal gøre brug af ordet DANSKERE.
    Ryst posen, og glæd os i stedet med flere provokationer – :-) .

  96. hardeHenrik

    Det er også HAM vi snakker om. hihi

  97. Kc

    Ja det er ved at være ret træls med alle dine stereotype gentagelser – Inga!

  98. jenni

    Inga Svångberg
    15. december 2012 kl. 20:56
    Åh, undskyld I gammeldanskere,-

    Du skriver I – om danskerne.
    Du er indvandret muhamedaner. Right?

  99. Inga Svångberg

    @Alle gammeldanskere

    Flere af jer påstår, at I for 4-5 årtier ikke kunne forudse, hvad jeres beslutning om at åbne grænserne for indvandring af muslimer, afrikanere, romaer osv. ville medføre. Dette tror jeg gerne, for flertallet af jer evner ikke at ekstrapolere (I ved vel ikke engang, hvad ordet betyder….).

    I firserne var der INGEN tvivl om, hvad der var ved at ske, men alligvel blev I ved med at stemme for yderligere indvandring.

    Nu, her i slutningen af det herrens år 2012, er næsten alle klare over, at det nok ikke var så godt, at I gennem 4-5 årtier har holdt grænserne åbne. Alligevel stemmer det store flertal af jer gammeldanskere STADIG på de partier, som har Danmarks fortsatte multietnificering som højeste mål.

    Sig mig, hvad foregår der i jeres hoveder?

    Nogle af jer tror, at multietnificeringen kan rulles tilbage, hvis blot lidt flere af jer stemmer på Thulesen-Dahl. Tro om! Der ER ingen vej tilbage! Dengang I åbnede landets grænser for indvandring, forseglede I samtidig jeres egen og Danmarks skæbne.

  100. Inga Svångberg

    - ja, du har gennemskuet mig, Jenni.

  101. Inga Svångberg

    “Inga Svångberg, 15. december 2012 kl. 20:56:
    Åh, undskyld I gammeldanskere,- nu kom jeg til at skrive det samme vås igen! Håber I kan tilgive mig!”

    Dette er skrevet af én, som udgiver sig som mig.

    Kc!, jeg ved godt, at du er svindleren!

  102. Inga Svångberg

    @Kc

    Jeg har erfaret, at du i går kl. 20.56, og under anvendelse af mit navn, posterede denne kommentar:
    Ӂh, undskyld I gammeldanskere,- nu kom jeg til at
    skrive det samme vås igen! Håber I kan tilgive mig!”
    Heldigvis kan enhver let se, at jeg ikke umuligt kan
    være den kommentarens ophavsmand, for jeg undskylder aldrig over for gammeldanskere.

    Kc, jeg er MEGET oprørt og bestyrtet, og vil nu trække mig tilbage og overveje, hvorledes du skal straffes!
    Inga Svångberg

  103. Annalise Christensen

    NEJ, det tror jeg godt nok ikke at du er, kære Inga, :-) .

  104. Inga Svångberg

    @Erik Morsing

    “Hvordan mon de så har det i Grækenland? Der kan man tale om indvandring. Den ene faldefærdige jolle efter den anden sejler negre frem til Lampedusa….”

    - Lampedusa er altså en italiensk ø…

  105. Janne Petersen

    Svångberg, jeg har adskillige gange forsøgt at fortælle dig, at end ikke du kan spå om fremtiden.
    Du bruger meget tid på at profetere omkring Danmarks fald, og for sarte sjæle, er du sikkert en grum dommedagsprofet, men for de der ikke tildeler mennesker så store evner, som at se ind i fremtiden, er det blot en ualmindelig kedelig gentagelse fra dit store forrådskammer af galde og pessimisme.

    Du kan stadig provokere med dit ‘gammeldanske’ sludder, det kan så undre mig lidt, eftersom dem du provokerer til stadighed, er de dygtige debattører, der altid gør dig rangen stridig.

    Du satser gennemgående på andres utryghed omkring landets fremtid, med hovmodig triumferende gentagelser, der skal sikre din egen personlige andel forbliver dølget, så dem du gerne vil kyse, rykkes fra tanken om, at du i virkeligheden måske er den, der er mest skeptisk overfor udviklingen.

    Det er ikke i vores del af verden, at vulkanen ulmer, det er langt værre i mellemøsten, hvor fjendebillederne for alvor er truende, landene imellem.
    Du skulle måske bruge lidt mere tid på, at være den du oprigtigt er, fremfor at skrive udfra 117 forskellige personligheder, ingen reelt kan svare efter normal debatprocedure.

    Mig kyser du ikke, jeg lever ikke i angst, jeg lever i troen på, at det onde bliver udslettet. Janne.

  106. Inga Svångberg

    @Janne Petersen

    Hvis nogen for 4-5 årtier siden havde spået, at Danmark i dag er ved at drukne i kulturberigere og andet krapyl, så havde ingen troet vedkommende.

    “Du er i virkeligheden måske den, der er mest skeptisk overfor udviklingen”

    - meget muligt. Måske er jeg også den, som klarest ser, at udviklingen ikke kan vendes?

    “Det er ikke i vores del af verden, at vulkanen ulmer, det er langt værre i mellemøsten”

    - vulkanen ER ved at komme i udbrud i Vesten, mest tydeligt i Grækenland. At en anden vulkan længe har været i udbrud i Mellemøsten, hjælper ikke gammeldanskerne, vel?

    “jeg lever i troen på, at det onde bliver udslettet”

    - det er der sikkert mange som gerne vil tro på. Jeg er sikker på, at rigtig mange russere, jøder, nordkoreanere, kinesere, cambodianere, tyskere, armenere osv. også troede på mirakler, mens de vandrede eller kørtes mod dødslejrene. Det hjalp dem ikke.

  107. Inga Svångberg

    @Kc

    “Jeg har i flere måneder tordnet mod de hæslige betegnelser “Gammel-/nydanskere”. Der iksistere ikke nye og gamle danskere”

    - begrebet gammeldansker er udmærket. Det omfatter primært de danskere, som har en langvarig (>100 år) tilknytning til Danmark.

    P.s.1: du mener vel “eksisterer”?

    P.s.2: jeg er stadig rystet, chokeret og bestyrtet over, at du i går kl. 20.56 udgav dig for at være mig. Rystet, siger jeg bare!

  108. ib

    der er Danskere og negre , længere er den ikke, og bliver det heller aldrig
    ,som afart kaldes skummelmørke suspekt udseende folk af mellemøstlig oprindelse for Sandniggers i USA..he he

    sjovt at kun hvide ikke bruge deres egne betegnelser !!. alle arabertyper kalder sig selv for perkere,og negrene dem selv for niggers på gadeplan

    det er alm viden hvis man omgås dem

    og ordet neger som er brugt i generationer og alle kan forholde sig til , og ved hvad er… skal pludselig byttes med “de sorte”, som lyder meget værre og heller ikke passer

    udover det betyder ordet neger faktisk sort !!

    .og kommer fra negro som er sort på spansk og mange andre sprog

    ergo skal vi nu kalde dem sorte ..undtagen i Latinamerika, Spanien ..ect ect
    latterligt..(gad vide hvad de så skal )

    take that Inga !!

    ihvertfald bliver de ALDRIG nydanskere hvis jeg så skal være gammeldansker ,uanset hvor meget politisk ævl og forsøg på indoktrination af Danskerne.. der findes på

  109. Kc

    “Inga” har du spist søm og glemt at spytte hovederne ud?
    Jeg har aldeles ikke skrevet noget som helst under dit
    navn, intet ligger mig fjernere end sådant.

    Gad da nok vide, hvordan du kommer på en så absurd
    tanke, men fra dig kan man nok vente sig alr!

  110. Kc

    Ryst du bare! – Men du ryster uden grund, jeg kinne ikke
    finde på at gøre sligt.
    Pas hellere lidt på med, hvad du beskylder andre for!

  111. Janne Petersen

    Svångberg, jeg tror ikke at den alm. dansker så denne udvikling komme, og skal jeg være ærlig, så tror jeg også at der er flere politikere, end vi aner, der kan se noget er kørt galt, men ingen vil tabe ansigt.

    Vores naturlige gæstfrihed, er voldtestet til det yderste, og så har man ovenikøbet den frækhed at kalde danskerne for racister, fordi tålmodigheden er dalende, med rette.

    For at reflektere på dit svar, vil jeg sige, at tro forhindrer skam ikke prøvelser, tværtimod, så kan netop troende mennesker blive trukket gennem skærsilden et halvt eller et helt liv.

    Jeg har før givet dig ret i, at altfor mange regeringer, og altfor mange meninger, samt en afgjort uforsigtig udvælgning af politikere gennem år og dag, har givet de sure afkast, vi oplever i dagens Danmark.

    Selvfølgelig er Europa mærket af disse store forandringer, det ses jo tydeligt udfra de ting der sker i de små og større lande, men den rigtigt grimme trussel, lurer i mellemøsten, fordi der aldrig bliver fred mellem landene i mellemøsten, og fordi våbenindustrien og verdensbankerne tjener fedt på krigsliderligheden.

    Men tilbage til Danevang, hvor intet godt og vel, gik efter løfterne, der må befolkningen trække kærren, som er tungt lastet med mennesker, der forgyldes uden indsats, og det er intet andet end fejlinvesteringer, ingen vil forholde sig til. Janne.

  112. hardeHenrik

    Godt skrevet IGEN Annelise.
    Og jeg konstatere med tilfredshed at kæften er lukket på dyret.

  113. Inga Svångberg

    - ok, jeg tror dig.

  114. Inga Svångberg

    @Janne Petersen

    “der er flere politikere, end vi aner, der kan se noget er kørt galt, men ingen vil tabe ansigt”

    - ganske korrekt. Ikke så få af dem ser det samme som jeg gør, men hvis de ytrede sig og foreslog de nødvendige tiltag, ville de øjeblikkeligt ryge ud af politik. Når dette er sagt, er det dog STADIG de gammeldanske vælgere, som bærer hovedansvaret for den katastrofale multietnificering af Danmark.

  115. Kc

    Inga – vi mennesker vil bedrages og det bliver vi sande-
    lig også!
    Lad os så sige at vi danskere (der er kun en slags) selv
    er skyld i, at vi nærmest er løbet over ende af folk fra de
    mellemøstlige lande, fra dele af Afrika m.fl..

    Vi har før taget venligt og gæstfrie i mod andre folkeslag
    uden det har givet anledning til problemer. Det ligger i
    dansk mentalitet, at tage pænt imod gæster i den tro,
    at de tænker på samme måde.

    Her er det så, at danskens godtroende og ret naive na-
    tur spiller os et pus. Mange af de folk som kommer til
    danmark er udelukkende bekvemmelighedsflygtninge.

    De færreste er reelle flygtninge. Det er så fortvivlende
    let at komme ind i landet og råbe ASYL, hvorefter fæl-
    den klapper for det danske samfund. Disse mennesker
    ønsker ikke integration, de ønsker udelukkende at nyde
    godt af et velfungerende velfærdssamfund, hvor der
    kun stilles få krav til den enkelte.

    Grundet EU-medlemskab må vi også trækkes med inva-
    tion fra østeuropa, hvoraf mange er dybt kriminelle.
    Fælles for alle grupper er det et faktum, at det danske
    samfunds vattede livssyn bevirker, at vi finder os i at
    blive udnyttet uanset grovheden i øvrigt.

    Altså kan du godt sige, at vi ligger som vi har redt, men
    det er vel ikke det samme, som at vi ikke kan ændre på
    en uheldig udvikling? Bliver befolkningens pres stort nok,
    bliver politikerne vel nødt til at handle?

  116. Jyden

    Ak ja,- jo mere jeg kender til mennesker,- desto mere elsker jeg min KLOGE kat!

  117. Inga Svångberg

    @Kc

    “Altså kan du godt sige, at vi ligger som vi har redt, men
    det er vel ikke det samme, som at vi ikke kan ændre på
    en uheldig udvikling?”

    - jo, multietnificeringen kan reverseres, men er du klar over, hvorledes det gøres?, og ville du selv kunne tåle synet?

    Kc, kan du nævne mig nogle praktisk gennemførlige tiltag, som kan reversere multietnificeringen?

  118. Annalise Christensen

    En oprigtig undskyldning ville have været på sin plads her, Inga.

    Venligst, Annalise

  119. Annalise Christensen

    Inga, du ynder meget at fritage politikerne helt for deres svigt overfor det danske folk og landet i sin helhed.

    Skal vi ikke lige vende den en gang til:

    Skal det nu være gyldig undskyldning for politikerne, at de kunne risikere deres job, hvis de tog til genmæle og foreslog nødvendige tiltag overfor urimeligheder?
    Inga dog, synes du ikke det lyder lidt vel hyklerisk – nærer du større omsorg for de svigtende politikere end for det svigtede danske folk?

    Jeg havde egentlig fået det indtryk, at også du føler dig grundigt svigtet.
    I dine blinde øjne, dog kun svigtet af det danske folk, sådan som du udtaler dig. Jeg fatter det ikke, du som ellers er så indsigtsfuld.
    Må jeg minde dig om, at en til enhver tid siddende dansk regering sidder som varetager af den danske stat- og det danske folks interesser – og fungerer som tjener for disse. Hvad ville du selv forvente af en sådan regering/tjener – at den plejede dine interesser, sådan som den ved afgiven underskrift har forpligtet sig til, eller ikke? Svaret må vist give sig selv, i et såkaldt demokrati som vores, mon dog ikke.

    Husker du mon nogensinde en regering, der i den omtalte periode har ladet os danskere få indsigt i diverse statistikker og regnskaber beskrivende de mangeartede omkostninger, som den muslimske indvandring har belastet os med?
    Fra politiker-side, mindes jeg personlig side kun de tiltag, som Dansk Folkeparti har kunnet lykkes i at få frembragt.

    Og for god ordens skyld, og dette er ikke uvigtigt: MEDIERNE, de skrevne såvel som de sete. Hvilken påvirkning har de ikke gjort. Vel og mærke negativt!
    DF og de klartsynede danskere er i den grad blevet chikaneret og latterliggjort. Ja, vi så jo på det nærmeste spøgelser. Men det var hverken genfærd eller spøgelser! Erkendelsens time er omsider gået op for mængden.
    Du kan roligt sende en “venlig hilsen” til samtlige medier for deres medvirken til at føre os danskere bag lyset. (BT – I er velkomne til at læse med!)

    Den såkaldte multietnificering KAN lade sig vende. Det kræver bare andet og mere end vattede politikere og deres lidet tænkende stemmekvæg. For det første kræver det vilje og mod! Resten af recepten vil komme for dagen på et tidspunkt.

    Erkendt Inga, alt for mange danskere har ikke lugtet lunten, har ikke været klartsynede nok.
    Men det har DE, der gennem alle årene har stemt DF -som de eneste klartsynede.
    Du husker vel, at det først er for nylig, at DF er blevet tildelt æren af at være blevet et stuerent parti :-) .
    DF må idag til gengæld siges at være det eneste stuerene parti, som den eneste værdige repræsentant for os danskere.

    Venligst, Annalise

  120. Inga Svångberg

    - den får Kc, hvis en anden træder frem og erklærer sig skyldig i at have anvendt mit gode navn.

    Kc har tidligere skrevet at jeg skulle have XXXXXXXX, så helt uskyldig er han/hun ikke.

  121. Inga Svångberg

    @Annelise

    “du ynder at fritage politikerne for deres svigt overfor det danske folk og landet i sin helhed”

    - ja, inden folketingsvalgene fortæller politikerne og deres partier, hvad de har tænkt sig at gøre efter næste valg. Hvis man ikke tror på dem, så kan man også se på, hvad de har gjort i de sidste 4-5 årtier. Vælgerne kan altså ikke undskylde sig med, at de ikke vidste eller ved hvad konsekvenserne af deres stemmeafgivelser bliver. Sagt med andre ord: gammeldanskerne har eksakt de politikere de stemmer på!

    “Den såkaldte multietnificering KAN lade sig reverseres”

    - hvordan?

    “DF er det eneste værdige parti for os danskere”

    - jeg vil strække mig så langt som til at give dig ret i, at DF på ét altafgørende punkt er mindre landsskadeligt end de øvrige partier.

  122. hardeHenrik

    Men samme problem

  123. hardeHenrik

    En racekrig. Og den kommer.

  124. Janne Petersen

    hardeHenrik, det håber jeg sandelig ikke, fordi vold og krig altid får det værste frem i mennesker, og det er ingen tjent med.

    Denne udtynding, med efterfølgende forebyggelse, skulle den komme i praksis en dag, så må det hellere ske ved strammere regler, selvforsørgelse og forbud mod forsamlinger, der taler og handler til skade og opildning mod landet.

    Skoler og universiteter, med egen bestemmelsesret til sport, madprogram, samt alm. fællesskab omkring undervisning, hvor alle deltager.

    Børnecheks til 2 børn, uanset om man har 14, samt boligforeninger, der ikke tillader et flertal, der udraderer sæder og skikke.

    Demonstrationer med voldelige budskaber skal forbydes, og kriminelle elementer skal udvises, fordi der aldrig er konsekvens for det der bliver ødelagt, alle vi andre skal betale.

    Hvis så mange hidsige tiltag blev iværksat, og overholdt, så blev Danmark mindre attraktivt, alene selvforsørgelsens realitet, ville gå verden rundt ret hurtigt, akkurat som det nuværende gavebord gør, der findes på alle sprog. Janne.

  125. hardeHenrik

    Jamen du har helt ret Janne, og jeg er meget enig. Vi har de værktøjer vi skal bruge, men mangler politikkere uden berørings angst, der kan håndhæve dem. Idag ser jeg at politiets jurister har besluttet at det var drengestreger at 3 muslimer forsøgte afpresning af en kirke på Nørrebro, ALLE TRE GANGE.
    De samme jurister har fejet en anmeldelse mod borgerrepensationen i KBH og Århus af bordet, da de ikke mener at moske byggeri er ulovligt i Danmark, på trods af Grundloven flere steder giver os ret til at stoppe dem.
    Som du ganske rigtigt skriver er der en alvorlig ubalance mellem borgerne og lederne. Denne skævvridning bliver større og større dag for dag, og det er vel kun et spørgsmål om tid før Odin igen viser os sin ufattelige ondskab.
    Den ondskab der skal komme fordi vi som folk ikke sørger for at vores ledere afspejler vores måde at være på, som der står i Grundloven de skal.

  126. Janne Petersen

    hardeHenrik, præcis, vi er helt enige, utilfredsheden vil på et tidspunkt ramme porten til ‘den lukkede klub’ Christiansborg, og det skal helst være en fuldtræffer, der ikke kommer i klammeri med landets love, så luften går af ballonen istedet.

    Det går ganske glat med andre demonstrationer, der ovenikøbet taler imod landets befolkning, så hvorfor ikke give et modspil, der sparker mønstret af sæderne inde på borgen.

    Det er så comfortabelt, at kunne smække porten i, og sige hus forbi til en utilfreds befolkning, der til stadighed kun evner at gø i mindre grupper, og det vækker ingen, der skal enighed til, før lyttelapperne kommer ud.

    Denne her udvikling kan simpelthen ikke fortsætte, fordi pumpen i forsørgertanken taber fart, og når krybben er tom, bides hestene.
    Selvfølgelig skal et lille kristent land ikke fyldes til bristepunket med moske’er, det holder jo ikke vand, eftersom det er alm. kendt hvad disse klubber bliver anvendt til.

    Det er ikke alene grundlovsstridigt, det er også naivitet af værste skuffe, og set i lyset af armvridningerne på vores egne kirker, så toner det faktisk fjendskhed. Janne.

  127. hardeHenrik

    Tak for svaret Janne. Jeg ved du har luret mig, og det varmer i en kold tid. Jeg elsker dine indlæg, du skriver ikke men giver meninger klang, du får bokstaverne til at danse. Det er en sjællenthed i dag, og jeg kan ikke understrege nok hvor dejligt det er at høre på folk der virkeligt kan udtrykke hvad de føler.
    Derfor ønsker jeg dig og dine kære den bedste jul, og et ønske om at Jolnir finder din lille gård, og giver DIG det du mest ønsker dig.
    vh Henrik

Kommentarer er lukket.