Julefreden har lange udsigter i Kokkedal

Juletræsgate i Egedalsvænge i Kokkedal er så meget på vej ud af kontrol, at der snildt kunne være brug for en ledestjerne til at vise de stridende parter vejen til julefred.

Og sagen ryger med raketfart af sporet, når foreningen ’Stop islamiseringen af Danmark’ varsler antimuslimsk march til december, med garanti for sammenstød, bål i gaden og stenkast fra begge sider.

Set i bakspejlet ville bestyrelsen i Egedalsvænge sikkert ønske, at de havde brugt de 7.000 kr. på at opstille et juletræ, så de havde undgået at blive belejret af medier, politikere og organisationer, som føler sig kaldet til at profilere sig på baggrund af sagen.

Det ville egentlig også have klædt det lille flertal at vise hensyn til det store mindretal, præcis som man ville forvente i f.eks. en børnehave, hvor et mindretal kan få serveret særlig mad, selv om flertallet spiser anderledes.

Men den aktuelle strid kan jo slet ikke løses lokalt i Egedalsvænge. For i virkeligheden handler den ikke om et grantræ med lys på. Den har udviklet sig til at handle om meget mere – os og dem, mislykket integration, tolerance, ghettoer osv.

Det viser de trusler, der nu fyger i beboelsen, som BT har kunnet beskrive gennem de seneste dage.

Når formanden får kastet sten gennem vinduerne, er det klart, at det ikke bare handler om et træ eller ej. Og spørgsmålet er, om opstillingen af et juletræ overhovedet vil dæmpe gemytterne. Vil det kunne få lov at stå i fred, eller er der nu så meget symbolik i nåletræet, at det uvægerligt vil blive udsat for hærværk?

En ekstraordinær generalforsamling giver sandsynligvis en nyvalgt bestyrelse – og et juletræ. Men det vil ikke stoppe føljetonen i Kokkedal. Julefreden har desværre lange udsigter i Egedalsvænge.

tind

262 kommentarer

  1. Chris

    Slet skjult sarkasme er den ignorantes primære våben, at dømme efter især de 3 hoved-“debattørers”indlæg.
    Det er sjovt i skændes, I er jo grundlæggende enige, men der er ingen af jer der har et gran fornuft gemt derinde.
    At dømme efter jeres kommentarer, skulle man tro at muslimer kan kommunikere telepatisk med hinanden, og planlægge den helt store konspiration. Jeg ved godt med jer, men jeg ville sgu anerkende folk som over-mennesker, hvis de har telepatiske evner!
    Spøg til side, slap nu af mennesker, i skader samfundet med alle de streger I efterhånden har trukket i sandet.

  2. Jesper J

    Islam skader samfundet

  3. Chris

    Wow, virkelig konstruktivt debatteret, nu du har bekymret dig om at svare på mit indlæg, kunne du måske i det mindste gøre et forsøg på at argumentere, bare lidt?

  4. Lilli

    Er det gået din selvretfærdige næse helt forbi, at der faktisk er mange her på siden der er kommet med næsten alle de argumenter, der kan fremskaffes,- netop OM muslimer- deres natur, skadelige adfærd for vort samfund, facts fra den U-hellige Koran, osv.osv…??
    I bekræftende fald,-er det nok ikke denne side, du skulle debattere på!

  5. Chris

    Jeg kan konstatere, at de fleste herinde argumenterer med deres følelser, og ikke med fornuften.
    Jeg kan sagtens smide lidt facts fra Biblen, som er lige så blodtørstige, som dem der er blevet smidt fra Koranen. Hvad der står i Koranen, kan dog ikke bruges som facts, da du ville blive nødt til at besvise, at alle muslimer tænker på denne måde, og lige præcis der, har ingen herinde nogen saglige argumenter.
    Hvis du kan bevise alle disse påstande, så skal jeg nok holde min “selvretfærdige” mund (eller næse :S)
    Argumenter er der altså nok af, men ingen beviser eller kildehenvisninger.
    Hvis jeg ikke debatterede på denne side, ville det ikke være en debat, men et 180 indlæg langt hadebrev, men hvis du ikke kan tåle at modargumentere og bakke dine påstande op med kilder/beviser, så er det måske dig, der ikke burde “debattere” herinde?

  6. jenni

    chris.

    Du tror vel ikke på, at analfabeter fra bjergene selv har planlagt og bestilt flybilletter og betalt at komme til Danmark og diverse andre lande i Europa?
    Hvad tror du?
    Telepati?
    Når de er ankommet, er der ‘imamer’ og fredagsmøder, der målretter og fin-indstiller taktikken.

    Den hellige krig er i fuld gang.

  7. Chris

    Det tror jeg bestemt på. Tror du alle muslimer kender hinanden? Jeg kan ikke bevise, at det ikke er tilfældet, men jeg tror heller ikke at du kan bevise det modsatte?

  8. Lilli

    Du har meget travlt med at tage muslimer og deres tro/ideologi,-( som jo er skabt af den Onde selv,-hvilket jo siget ALT!)- i forsvar.
    Enten er du selv muslim,- eller også må man konstatere, at du blot en af de røde, tossegode og forførte/indoktrinerede, der ikke vil se virkeligheden i øjnene!!
    Men der er du jo så kommet til!

  9. Lilli

    Rettelse: Der skal selvfølgelig stå : “..hvilket jo SIGER alt!”

  10. Chris

    Ærkedansk og blå, mange tak for din psykologiske profilering.
    Men ja, hvis man ikke kan argumentere for sin sag, må man jo ty til “person-angreb”. Det siger jo ikke noget, hvis der ikke er nogen beviser for noget. Det har jeg også efterspurgt så mange gange, men der er ingen der er kommet med noget sagligt endnu.
    Hvem er denne “Onde selv”? For det siger mig INTET?
    Jeg tager ingen i forsvar, er bare imod meningsløst had, og synes at der er mange mennesker derude, som ikke fortjener at skulle tåle jeres galde, men I brokker jer jo også bare til hinanden, så der ikke er nogen fornuftige mennesker i det offentlige rum som skal tjenes med det. Jeg kan bare tåle at være racisternes modpol, I kan sige og foreslå hvad I vil om mig, men jeg vil anfægte ubegrundede udsagn, så længe det behøves.
    Men det er godt at tomme tønder buldrer mest, for bulder er der meget af herinde

  11. Chris

    PS. Modsat så mange andre herinde, så kan jeg godt læse hvad du skriver, på trods af en slåfejl, så ingen grund til at uddybe.
    Jeg er ikke dansklærer, så tager det ikke personligt heller

  12. Lilli

    Chris 22:48 :
    Personangreb???
    Næh, jeg udtrykker blot Sandheden!
    Du må da vist være ret nærtagende,- men OK med det…
    Du ved vist godt hvad “Den Onde” betyder,- uanset,- vil jeg ikke bruge tid på at skrive en lang side om dette uvæsen og hans oprindelse,- , tillige med om da Muhammed fik besøg af “ham” i ørkenen og hvad der skete,-hvilket jeg godt knne gøre,- men det kan du jo selv finde ud af,- der findes jo internet, bl.a!
    Udover det, så vil jeg oplyse dig om ,at der findes en Åndelig Verden,- (som ikke kan bevises, da det ikke kan ses med det fysiske øje,- og mennesker derfor ikke tror, denne eksisterer, hvilket er en kæmpe Illusion,)- fra hvor,- (om man har den rigtige forbindelse!)-man kan få oplysninger på forskellig vis,- om sådanne – og mange andre ting!
    Så du kan jo bare gå i gang ,om du vil …..
    Selvgjort er velgjort!!!

  13. Chris

    Ah, læg mærke til det var i anførselstegn, jeg tager det ikke for nært, bare rolig.
    Hvis du med “Den Onde”, mener Satan, så har han da også besøgt Jesus i ørkenen? Hvis jeg misforstår vil jeg meget gerne have en redegørelse, siden du ikke har nogen kildehenvisninger, eller beviser for dine påstande.
    Du vil aldrig kunne overbevise mig om alt dit åndelige sludder, har du virkelig ikke bedre?
    Du siger “Jeg tror dette, så kan ikke bevise det, men Du kan også bare begynde at tro på det, så er det bevis nok”
    Er du virkelig seriøs? Du har lige vendt en diskussion om islamisk samhørighed, til at postulere, at der findes en åndelig verden, fordi DU tror på det.
    Jeg er for en gangs skyld enig med Inga, dette hører ikke til i en samfundsdebat, men er religionsdebat.

  14. Chris

    Desuden er det ligegyldigt, hvem og hvad der har besøgt Muhammed eller Jesus i ørkenen, da det ikke har noget med denne debat at gøre, og ikke beviser noget som helst.

  15. Lilli

    Ja, Satan -som” Den Onde” også kaldes,- fristede også Jesus i ørkenen,som der står i Bibelen- korrekt,- forskellen er bare, at Jesus ikke faldt for Satans bedrag, men derimod afviste ham,- mens Mohammed tog imod alle Satans Løgne,- og udberedte dem til alle de naive arabere,- der tog denne “tro” til sig,- og som stadig i dag praktiserer denne kvindeundertrykkende, fanatiske “religion”,- deraf alle disse problemer verden over!.
    Og så skal du ikke underkende Den Åndelige Verden, da den er DEN VIRKELIGE VERDEN, hvor man LÆRER,-modsat denne,-her på Jorden,- kaldet Universets Børnehave, og en gang,-når DU har lært og erfaret nok, vil også du forstå det !
    Nej, jeg vil ikke overbevise dig,- kun forsøge at OPLYSE dig,-(du skulle lige have dette her med).

  16. Chris

    Hvad du vælger at tro, er jeg sådan set helt ligeglad med, du er danset meget klodset uden om, at argumentere mod mig sagligt, og nu postulerer du usaglige ting igen. Kom igen, kom igen.
    Det du påstår, står ikke i Koranen, så du har det højst sandsynligt fra andre “åndelige” (eller “åndede”) konspirationsteoretikere. Kildehenvisninger mangler stadigvæk.
    Du skulle lige have dette med 😉

  17. jenni

    Chris, hvorfor dog kende hinanden personligt, når man sværger til samme “grønspættebog”?

    Kan du modbevise det?

  18. Chris

    Ikke forstået?

  19. ib

    Du har helt ret Sofie..vi er alle blevet dolket i ryggen og røvrendt politisk..

    .for vi er opdraget til at politisk ærlighed var både en selvfølge og helt naturlig dyd..

    desværre har falskheden, arrogancen,magtmisbruget,og en helt tydelig uærlighed, sneget sig ind i vore politikeres overbelæste og kynisk bedrevidende sindelag..

    så et valg i dag ikke så meget handler om hvad der loves og siges..men mere om hvem man tror lyver mindst !!

    De færreste Danskere ønsker massiv masseindvandring af flere uduelige , omkostningstunge, og konfliktskabende individer ..
    og dem der gør, er altid uproduktive folk der selv tærer af statens penge under en eller anden form..

    så lang tid der råbes og skriges politisk om der mangler penge, og alle Danske skal arbejde mere,billigere og kræve mindre..så lang tid skal der være totalt indvandrerstop..

    selv mit barnebarn på 4 år ved man ikke kan invitere til familiefest hvis køleskabet er tomt ..og det her er erndda mennesker som ikke nøjes med festen , men placerer sig i sofaen og kalder på alle deres venner i hjemlandet

    kom til Danmark,landet styres af rene jubelidioter ..så her får du gratis lejlighed ,mad,cykler,uddannelse, og skal ikke lave nogetsomhelst til gengæld…very smart

    ..og i tilgift penge nok til at de fleste nyankomne har råd til at sende en ikke ubetydelig skilling hjem hver mnd til deres familier der !!

  20. ib

    .. Inga har da som oftest helt ret i det hun siger..hun er en glimrende agitator
    , for alt det jeg ikke bryder mig om at anerkende, men som desværre er blevet faktum

    lad nu vær med at se hende som en person..men som en samfundsholdning som findes.og som beklageligvis og desværre, er ret udbredt, især i politik

    ellers forsøg at finde politikere der ikke deler hendes rabiate og nedladende holdning til Dansk egenart,traditioner og national stolthed …der er kun ganske få !!

  21. Inga Svångberg

    @Ib

    “Inga har da som oftest helt ret i det hun siger”

    – “oftest”, altså ikke altid?

    “hun er en glimrende agitator”

    – her er vi enige.

    “forsøg at finde politikere der ikke deler Ingas rabiate og nedladende holdning til dansk egenart, danske traditioner og national stolthed”

    – Ib, det ER altså ikke muligt at beskrive dysfunktionelle og dyssociale gammeldanskere uden at disse oplever den beskrivende som rabiat og nedladende. Ib, sandheden hverken kan eller skal smukkeseres eller gradbøjes!

  22. ib

    så find nu det parti eller de enkeltpersoner du mener varetager dine interesser bedst som Dansker..og glem alt det kommende valgflæsk og gyldne løfter..fra alle øvrige, de lyver og går det stik modsatte bagefter !!

    altså hvis du ikke ønsker ham her som statsminister om få år !!

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a9-RSUf9atU

  23. Inga Svångberg

    @Ib

    – meget morsom fætter.

    Jeg ser gerne at sådan én kommer til magten i Danmark. Han og hans utallige ligemænd er yderst egnede til at straffe gammeldanskerne for deres skæbnesvangre valg gennem de sidste 4-5 årtier. Han er simpelt hen svaret på 85-90% af gammeldanskernes bønner og drømme.

  24. sofie

    Svångberg( 18 -Nov 8.45 ) vi er fuldstændig enige,men jeg mener indvandrere-du mener tilsyneladende “gammeldanskere”Så hvis vi lige bytter om på begreberne …:-)))Så holder vi julefred.
    Velsignet være Jesu Kristi Lære og Gud i det Høje .Faderen,Sønnen og Helligånden!Lad Det Ske Således.
    Der gik Bud i disse Dage…!

  25. Inga Svångberg

    @Kære Sofie

    “Velsignet være Jesu Kristi Lære og Gud i det Høje. Faderen, Sønnen og Helligånden! Lad Det Ske Således. Der gik Bud i disse Dage…!

    – hvad i alverden….?!

    Hvor mange gange skal jeg dog fortælle jer BT-kommentatorer, at der ikke findes guder, nisser, helligånder, feer, trolde, syvstjerner osv.? Den slags væsener findes kun i børns eventyrlige fantasier og i psykisk syges feberfantasier.

    Jeg vil ikke se den slags her!

  26. ib

    Vrøvl..da jeg var barn ,troede jeg da både på storken og tandfeen, og det er da en god skik og en glimrende måde at holde børn i uskyldig naivitet og tryghed gennem barndommen..
    og vejrguderne,,ja det er da lettere end at komme med en lang meteologisk forklaring

    nisser ja de findes..dine indvandrervenner er glimrende eksempler på at både fanden og nissen flytter med
    trolde..ja mange her opfatter dig som en troll
    osv osv
    det er talemåder som har en social og yderst enkel praktisk funktion

  27. Lysenglen

    Men du er jo selv een af slagsen, “Inga” Troll-kvinde fra det Mørke dyb!

  28. Inga Svångberg

    @Lederskribenten

    “sagen ryger med raketfart af sporet, når foreningen ’Stop islamiseringen af Danmark (SIAD)’ varsler antimuslimsk march til december, med garanti for sammenstød, bål i gaden og stenkast”

    – ja, det har du da så evig ret i! Af eksakt samme årsager skal også politiet, brandvæsenet, jøderne, grønlænderne, de kristne og journalisterne holdes borte fra de stedse flere muslimske/afrikanske enklaver.

  29. sofie

    Det med Jøder, Brandvæsen og Grønlændere er vist fixet for længe siden-nu mangler vi bare politikerne og…!

    Du får ret hvis du kan forklare hvordan livet er opstået-og hvorfor .Ellers må du indtil da acceptere at der findes overnaturlige kræfter (okkult/ukendt verden) Forstået!

  30. Inga Svångberg

    @Sofie

    “Du får ret hvis du kan forklare hvordan livet er opstået, og hvorfor. Ellers må du indtil da acceptere at der findes overnaturlige kræfter”

    – vrøvl! Schludder og vrøvl!

    At vi endnu ikke kan forklare alt, beviser overhovedet ikke, at guder så er involverede.

    Livets opståen er endnu ikke bevist, men videnskaben er kommet ganske langt. Jeg (og her, Sofie, bakkes jeg op af vores fremmeste videnskabsfolk!) er ganske sikker på, at liv opstår tilfældigt, og at det ikke blot er opstået på vores planet, men på milliarder af planeter over hele universet.

    Det univers (der kan sagtens være flere universer…), som vi er en del af, er omkring 15 milliarder år gammelt. Den synlige del af dette univers indeholder mindst 100 milliarder galakser, som hver især gennemsnitligt indeholder 100 milliarder stjerner. Antallet af stjerner er således minimum 10.000.000.000.000.000.000.000.

    Der er gode grunde til at antage, at en stor del af disse stjerner omkredses af en eller flere planeter, og der er gode grunde til at antage, at nogle af disse planeter er af omtrent samme størrelse som Jorden, og at de befinder sig i omtrent samme afstand fra deres stjerne, som Jorden gør fra Solen.

    Hvis vi antager, at 1 ud af 1 million stjerner omkredses af en Jorden-lignende planet, som har omtrent samme afstand fra dens stjerne, som Jorden har til Solen, så er der i omegnen af 10.000.000.000.000.000 (timillioner milliarder) Jorden-lignende planeter i den synlige del af universet. Hvis vi endvidere antager, at disse planeter gennemsnitligt er 3 milliarder år gamle, så har livet haft 30.000.000.000.000.000.000.000.000 “planetår” til at opstå tilfældigt 1 gang på 1 af dem. Jeg finder det usandsynligt, at livet kun skulle være opstået på Jorden, så jeg har ingen problemer med at forestille mig, at der findes liv på mange milliarder planeter.

    Der har været liv på Jorden i minimum 3,6 milliarder år, så det tog altså 1 milliard år, før livet opstod her (eller kom hertil udefra). Universet var dengang allerede 11-12 milliarder år gammelt, så jeg har heller ingen problemer med at forestille mig, at der på nogle af alle disse Jorden-lignende planeter, har været liv i meget længere tid, end der har været på Jorden. Derfor tager jeg også for givet, at der findes intelligent liv rigtig mange steder i vores univers.

    At vi endnu ikke har fundet tegn på intelligent liv, kan desværre indikere, at de enorme afstande ikke så let lader sig overvinde. Dette er lidt trist at tænke på. Imidlertid er det kun omtrent 110 år siden, at menneskeheden for første gang begyndte at give lyd fra sig, så vores elektromagnetiske bølger er kun nået 110 lysår bort. Til sammenligning har vores galakse, Mælkevejen, en diameter i overkanten af 100.000 lysår. Dermed kan vi endnu kun høres i en uendelig lille brøkdel af vores galakse. Man kan omvendt undre sig over, at vi endnu ikke har påvist elektromagnetiske bølger fra andre planeter, for hvis der fandtes teknologiske civilisationer i nærheden af os, så burde vi kunne høre dem.

    Nuvel, lille Sofie, at videnskaben endnu ikke kan forklare alt, betyder altså ikke, at der så er guder med i spillet, vel? VEL SOFIE?

  31. Tante Grå

    Det er hamrende underlødigt af BT at antyde at hvis der bliver ballade ved den demonstration, så er de Stop Islamiseringen Af Danmarks skyld.

    En fred, der forudsætter at vi afstår fra vores helt normale og grundlovssikrede ret til at demonstrere vores holdninger er ikke længere fred, men undertrykkelse.

  32. Chris

    At antyde at de laver ballade, og sige at de ikke må demonstrere, er to vidt forskellige ting. De har jo nærmest selv antydet at de vil lave ballade?
    Det er næsten som at sammenligne EDL/DDL med kattekillinger.

  33. Tante Grå

    Det har de da overhovedet ikke selv antydet. Det er dine fordomme, der taler, Chris.

  34. Chris

    http://www.bt.dk/danmark/juletraes-striden-nu-vil-anti-muslimerne-marchere

    At råbe anti-muslimske slogans er et brud med racisme-loven, så det er da, om ikke andet at antyde, eller lægge op til ballade.

  35. G. Sørensen

    Ja, mange muslimerne ønsker at skille sig ud fra os fordi de foragter os og de nedgør gerne vores traditioner.
    Muslimske mænd er så primitive, at de ikke kan modstå kvinders hår. Derfor skal kvinderne gå med tørklæde helt ned til otteårs alderen kan jeg forstå. Danske kvindesagsforkæmpere vender det blinde øje til mens uvæsenet breder sig.

    Noget jeg ikke kan forstå, er hvorfor de gamle koner går med tørklæde, kan de heller ikke modstå dem?

  36. Lilli

    Sjovt og forfriskende kommentar, G.Sørensen,- vi har moret os meget ,- flere af den slags, tak!

  37. Inga Svångberg

    @Tante Grå

    “Du mener forhåbentlig ikke at Lars’ mening er mindre væsentlig i debatten fordi han ikke er lige så god til stavning og grammatik som du?”

    – nej, ikke i hans tilfælde. Jeg korrigerede ham faktisk for at hjælpe ham.

  38. Janne Petersen

    Klap gællerne i Svångberg, aldrig kommer du til at afgøre hvorvidt der skal drøftes engle, nisser eller alfer.

    Du må være fuldstændigt opløst i naivitet, såfremt du tror du kan nedsætte forbud mod forskellige meninger og udtryk.

    Det er fint med mig at du har ret på visse områder, men du besidder en magisk evne til at flå interessen ud af enhver, der måtte rose dig for rigtige synspunkter, det gør dig til storforbruger af ordkløveri og ucharmerende selvros.

    Hvis du ser ud som du skriver, så er jeg gerne fri for billedmateriale. Janne.

  39. Inga Svångberg

    @Janne Petersen

    “aldrig kommer du til at afgøre, hvorvidt der skal drøftes engle, nisser eller alfer”

    – jeg ønsker faktisk ikke at forbyde den slags, men jeg vil til enhver tid slå hårdt ned på jer, så snart der er det mindste tilløb til overtroisk sludder.

    “du tror du kan nedsætte forbud mod forskellige meninger og udtryk”

    – man nedsætter altså ikke forbud. Forbud udfærdiges, indføres, håndhæves osv., men de nedsættes aldrig.

    “du har ret på visse områder, men du besidder en magisk evne til at flå interessen ud af enhver, der måtte rose dig for rigtige synspunkter”

    – jeg er virkelig ikke interesseret i ros. Dette fora er til for debat, kritik, mishagsytringer, verbale overgreb, afklapsninger og voldtægter, nedsablinger og lignende ubehageligheder mellem kommentatorer, som ikke kender hinanden. Det er ikke en kaffeklub, vel?, vel Janne?

    “Hvis du ser ud som du skriver, så er jeg gerne fri for billedmateriale”

    – spar mig venligst for den slags barnagtige perfiditeter, tak.

  40. Inga Svångberg

    @Chris, 18. november 2012 kl. 17:16

    “Neger, neger, neger!”

    – nu er jeg er rystet, bestyrtet, chokeret, beklemt og oprørt.

    Jeg tolererer ikke, at denne stigmatiserende betegnelse bruges om vores sorte medmennesker. Jeg VIL IKKE se N-ordet, hører du?! Næste gang falder hammeren!

  41. Chris

    Du smider bare med hammeren, er helt immun over for dig, din neger :)

  42. Chris

    Jeg venter stadig på hammeren “Inga”, hvornår falder den?
    Vil sikre mig at den ikke rammer en neger, nu hvor den jo er tiltænkt mig.

  43. En jyde, der er imod ensretning!

    Ja, dine skrivelser er ikke noget nyt,- det er din sædvanlige lille remse,- jeg læste for lidt siden, der var en, der skrev: Husk din sutteflaske, det er det vigtigste i hele verden for netop dig!!!!!!

  44. Janne Petersen

    Svångberg, tag en håndbajer og en smøg, og så bagefter en tur på en vild hest, så dæmrer virkeligheden, og du ser på verden med andre øjne, og så bliver de ubetydelige ting ganske overflødige.

    Hvad er det for en hammer du snakker om hvergang nogen taler dig imod, kan den spises eller ryges, eller er du faret vild i juraboksen.

    Det ene øjeblik forarges du, for derefter at spille martyr på andres vegne, så hylder du diktatorer, men tager alligevel deres ofre i forsvar, hvad hedder den tobak du ryger, eller har du fyldt æter i vandpipen. Janne.

  45. jenni

    Erling Rasmussen
    18. november 2012 kl. 12:25

    Og det hédder muhamedaner.

    muhamedaner, (efter islams stifter Muhamed (ca. 572-632)), europæisk navn for tilhænger af islam; muslim.

    http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Fremmedord/mp-m%C3%A5/muhamedaner

    Hvad skulle ordet ‘muslim’ dog komme fra?

  46. Erik Morsing

    Jeg spekulerer på, hvad der ville ske, hvis man smækker et juletræ op i de andre ghettoer (Voldsmosen osv). Her vil det sikkert heller ikke få lov at stå ret længe. Jeg vil da opfordre de danskere, der bor i ghettoerne til at stille et juletræ op den 1. december med glaskugler og lys. Det giver en dejlig stemning i områderne, der ellers er præget af vold og intollerence fra arabernes side. Som jeg har skrevet mange gange, Meld jer ind i Dansk Folkeparti nu og giv dem den støtte, der skal til for at rense landet for muhamedanere eller i det mindste begrænse indvandringen. Og så skal vi trække vores underskrift tilbage fra Wienerkonventionen. Vi kan godt gå med til at modtage en vis portion flygtninge, blot ikke muhamedanere, før sidstnævnte selv går ind for demokrati og lige rettigheder til mænd og kvinder i de områder. Muhamedanske flygtningen bør søge til andre muhamedanske lande, hvis der er krige i deres eget land. Det må kunne ordnes på den måde. Man kan ikke forlange respekt og næstekærlighed, hvis man selv undertrykker andre, det er vel indlysende?

    Og så en anden ting. Har I tænkt over hvor tavse de såkaldte moderate muhamedanere er? Ikke et eneste ord til julestriden kommer fra den kant. Fordi de holder med de andre muhamedanere. Jeg vil håbe Poul Nyrup skammer sig, hvor han nu kan se, hvilken situation Dannmark er havnet i på grund af hans blødsødne indvandrerpolitik.
    hjemmeside erik-morsing.dk

  47. Inga Svångberg

    @Erik Morsing

    “Jeg håber Poul Nyrup skammer sig, nu hvor han kan se, hvilken situation Dannmark er havnet i på grund af hans blødsødne indvandrerpolitik”

    – Poul Nyrup fik gammeldanskernes tilladelse til at lade endnu flere muslimer, afrikanere og romaer indvandre.

    Poul Nyrup er ikke mere skyldig end alle de gammeldanskere, som stemte på ham, og han er heller ikke mere skyldig end 85-90% af de politikere, som gennem de sidste 4-5 årtier har styret Danmark.

    Erik, Danmark ER et demokrati, og hvis gammeldanskerne ikke havde stemt på de politikere og partier, som åbnede grænserne for indvandringen af muslimerne, afrikanerne og romaerne, så var disse folkeslag ikke kommet ind i Danmark. I gammeldanskere har kun jer selv at takke.

  48. jenni

    Og så en anden ting. Har I tænkt over hvor tavse de såkaldte moderate muhamedanere er?

    Fordi, de eksisterer reelt ikke.
    De er bagtroppen bag bøllerne.

  49. Inga Svångberg

    @ib

    “da jeg var barn, troede jeg på både storken og på tandfeen, og det er da en god skik og en glimrende måde at holde børn i uskyldig naivitet og tryghed gennem barndommen”

    – ja, og se hvad du er blevet til!

    Jeg har aldrig troet på den slags nonsens. Mine forældre opdrog mig i stedet til at leve i den virkelige verden, med al dens elendighed og grusomhed. De tvang mig til at følge med i Vietnamkrigen, og hvis jeg endelig fik lov til at se fiktion, så var det Ditte Menneskebarn eller Motorsavsmassakren.

    “det er da lettere end at komme med en lang meteologisk forklaring”

    – det staves altså meteorologisk.

    “nisser findes. Dine indvandrervenner er glimrende eksempler på at nissen flytter med”

    – det er en talemåde, Ib, og udtrykker på ingen måde, at brugeren tror på nissers eksistens.

  50. Hans M.

    Jeg tror Inga er neger

  51. Hans P.

    Hej Hans M, jeg vil gerne lige give et bidrag.
    Jeg tror “Inga” er sort,- negrene vil ikke modtage hende,
    men nu har hun kæmpet sig ind i rød blok,- de kan helt klart se derinde, at de harmonerer fuldstændigt sammen, de er allesammen lige startet i Børnehaveklassen, og der må de hjælpe hinanden, og studere i at få det hele til at se PÆNT ud.

  52. jenni

    ‘inga svångberg’ så er du et omsorgssvigtet barn, der er begået grove overgreb imod.
    En barndom, som du beskriver, er det stof, psykopater er gjort af.

  53. Philip

    Ja det er ikke mærkeligt der er krig i verden når man tager i betragtning af at man ikke engang kan leve i fredelig sameksistens på en lille vej i nordsjælland og acceptere andre trosretninger og så komme op at skændes og slås om 1 juletræ.

    Det er fandeme for ringe.

  54. jenni

    Philip, muhamedanere kan ikke leve fredeligt med andre.
    Muhamedanismens ideologi er jo at nakke os.

  55. omar

    Jenni.. er det længe siden du har fået sex? Du lyder som en der trænger til en ordentlig gang bang.. af 3 store neger..

  56. Krystalkuglen

    Du taler åbenbart af erfaring ,Omar…he he

    var det på toilettet på Vridsløse statsfængsel, og blev du ikke godt øm bagi ??

  57. Philip

    Jaja “jenni” du behøver ikke at blive ved med at belære og korrrrrekse for vi har opdaget dig.

  58. P.Eriksen

    Ingen tvivl . det endelige opgør nærmer sig. Mon ikke der er nogle politikere , der burde stilles på skafottet . islam viser endnu sin hæslige side , af deres såkaldte fredens relegion. Islam har ikke plads til andre trosretninger eller synspunkter. Der er kun ISLAM. Danskerne er blevet tudet ørerne fulde af fordomme vha Zenia Stampe og Margrethe Vestager, men fat mod . Disse individer bliver jo nok de første der står skoleret over for det danske samfund. Tiden er inde . Mon andre politikere har tænkt på ( hvis de overhovedet kan ) hvad der sker omkring dem. De fleste politikere har en uddannelse som akedimiker niveau, og har aldrig næret en almen tanke på det jordnære , hvor almen befolkning befinder sig. Politikerne træder simpelthen almen befolkning under fode, og betragter det som Pøbelsvin, da Pøbelsvinene ikke aner en skid, halleluja halal. En justitsminister , som ikke er i stand til, at pille en bussemand, men skal bruge 200 embedsmænd til det. En dommerstand , som er så overbelæst, at hjernen er tiltet for evigt. Disse højagtede borgere har sat sig over almen befolkning. De må gå planken ud.
    derfor : Derfor mød op i protest og kræv deres afgang . Politiet forholder sig passivt , da de ikke ønsker at konfrontere sig med befolkningen, da de møder dem i almen hverdag. Rigspolitichen forholder sig total i ro , da vedkommende godt ved, at når befolkningen rejser sig, så sætter man sig ikke imod , men føjer. Derfor mød op og demonster med fredelig midler , men hvis der er en muhammedaner der kaster med sten, da skal raseriet blusse op, og knivenes nat skal genlyde af skrig . Danmark er vores Land, ikke deres. de er gæster og bør opføre sig som sådan

  59. ib

    De er IKKE gæster , for gæster går hjem igen..
    nej dem her placerer sig i din bedste sofa , plyndrer dit køleskab, sover hele dagen mens de griner af dig.. og sender dig på arbejde for at knokle mere foder hjem til dem..og terroriserer dig når du kommer træt hjem

    med tid smider de dig ud af dit eget hus.. alt dette med fuld og hel accept at en handlingslammet og konfliktsky regering ,der ikke vil risikere at miste egen anseelse og tiltrække sig opmærksomhed ved at gribe om nælden og få den rykket op…en gang for for alle !!

    nej er der problemer vender de bare focus væk og ævler løs om ligegyldige ting som Astrid Kragh, madopskrifter… eller yndlingsemnet ,hvor racistiske, dovne og uduelige Danmarks hårdtarbejdende oprindelige og ægte befolkning er.

    De styrer med socialdemokratisk jernnæve,alle tv medierne og bestemmer derfor hvad der er sandt eller ej i det offentlige rum..og derfor, hvad du skal tænke,tro eller mene ..for du får alt tilrettelagt og garneret som de ønsker !!

    thats real life !!

  60. Inga Svångberg

    @Ib

    “Politikerne og deres journalistlakajer styrer mere eller mindre alle medier. Dermed bestemmer de hvad der er sandt eller falske, og hvad 85-90% af gammeldanskerne skal tænke, tro eller mene”

    – ja, vi må desværre erkende, at den danske udgave af demokratiet i ét og alt har fejlet. Gammeldanskerne viste sig ude af stand til selv at bestemme, til selv at styre landet.

  61. Inga Svångberg

    @Kc

    “INGA – Du er min HELT”

    – tak, Kc, tak! Så fik mit liv alligevel mening….

  62. Inga Svångberg

    @Jenni

    “Moderate muslimer eksisterer reelt ikke. De er blot bøllernes bagtrop.

    – ganske korrekt.

    Begrebet “moderate muslimer” er opfundet af politikere. Her i Danmark bruges begrebet til at berolige de ekstremt blåøjede gammeldanskere, således at indvandringen uhindret kan fortsætte.

    Gad vide, om samme politikere også ville acceptere, at der i Nazi-Tyskland fandtes “moderate nazister”, for der er ingen tvivl om, at ikke alle nazister var lige morderiske….

  63. jenni

    Jeg synes, at der skal oprettes en kommision, der IKKE er politikere, der skal gennemgå alle disse love,

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0900.aspx?s21=lov+om+indf%C3%B8dsrets+meddelelse&s22=%7c10%7c&s113=0

    Tage navn for navn, og krydsrevidere med alle registre.

    Lave lovændring så de,
    – der er straffet, udgår af loven, dvs med sædvanlig vedtagelse af lovændring, og således
    -at de, der ikke forsørger sig selv og deres i Danmark værende familie og der ikke er umiddelbar udsigt til, at de kommer til det fuldtud, udgår af loven.

  64. Janne Petersen

    Svångberg, der kan skrives tykke bøger om de ting du ikke vil, og tror du evner, mit nye emne til klargørelse af dressur/spring, er kulsort, og vil du tænke dig, at dens ejere kalder den ‘Sambo’, så det er vel ’sorte Sambo’, fordi han er sort.

    Kan du ikke lige underbygge den realitet, såfremt du også flæber over det, så jeg kan melde tilbage til ejerne, at de måske skulle kalde ham, ‘white dream’ eller snowflake’, jeg mener i ‘korrekthedens’ interesse, så arbejder jeg jo med en racistisk hest, kan du følge mig Svångberg, eller er det dog noget andet???????????,
    kom lige igen, det er sundt at grine. Janne.

  65. sofie

    Svångberg.Guds veje er uransagelige.Og du er poppet op på jorden-så ond er han også,men Guds vilje ske(ind imellem giver man Ham lige en hjælpende hånd,så Han forsat fremstår Ren…hvis du forstår…der er meget der skal ryddes op i ,man kunne jo starte med alle negrerne og muslimerne….!)

  66. Krystalkuglen

    dybest set er det vel ligegyldigt om man demonstrerer sin fanatisme og idiotisme ,i en kirke, synagoge eller moske

    jeg beklager dybt hvis danskernes advarsler mod klokkeklar samfundsdestruktiv indvandring, skal ende ud i en gang religiøst sludder

  67. sofie

    …..Eller dyrker den i en krystalkugle ,ikke?Du skal ikke tage dig af Svångberg og mig vi driller bare hinanden.Men Jesus sagde Nation vil rejse sig mod Nation osv.osv.osv………!

  68. Janne Petersen

    Svångberg, lige et par rettelser ang. fiktion og virkelighed.

    Ditte menneskebarn og motorsavsmassakren er skam filmatiseret virkelighed, det kan du læse om på nettet, så mere indsigt fra din side tak.

    Du har da haft en hyggelig opvækst, den har blot gjort dig en anelse uhyggelig.

    Dine fastlåste begreber omkring videnskabelige ’sandheder’, passer så dårligt sammen med dine mange indlæg, der alle skal indikere, hvor skarpsindig og forudseende du er.

    Videnskaben bryder deres små hjerner med de særeste ting, fordi det de skal løse, ikke er menneskeskabt, så istedet får vi serveret en lodret løgn, så ingen taber ansigt.

    Jeg ved skam udmærket, at man intet kan skrive, som du ikke har svar på, og det er netop det mistænksomme, fordi du har behov for at svare for enhver pris, og der svigter selverkendelsen.

    Det skal dog lige nævnes, at jeg gentagne gange finder huller i dine lektioner til andre debattører, så skru ned for pipen, eller tænd den. Janne.

  69. Janne Petersen

    Svångberg, fortæl mig lige hvad det nødvendige er, som israelerne og DF kan gøre, så der bliver fred i mellemøsten.

    Hvis du har den opskrift, så er der ingen grund til at tage patent på det, eftersom der ikke er tale om dusør, men jeg lytter gerne til denne specifikke viden, du åbenbart også er begavet med. Janne.

  70. Kc

    Et sted i en af “INGAS” tekster bruges ordet “skæbne”.
    Det får mig til at spørge dig “INGA”, tror du på skæbne?

    Det vil harmonere meget dårligt med, hvad du pådutter
    andre at tro.

  71. Janne Petersen

    Jenni, det mest bizarre ved disse afhentninger af julehjælp, er flæskestegen der ryger i nærmeste container, fordi frygten for gudernes vrede overmander respekten for sulten og nøden i store dele af verden.

    Selvfølgelig skal julehjælpen forbeholdes trængte familier, der holder jul med deres børn, eller som på anden måde ikke har til denne højtid.

    Det er intet andet end et sarkastisk angreb på vores traditioner, at man tilraner sig denne hjælp, fordi nød netop ikke er årsagen, og ej heller traditionen.

    Hvis man har overskud til at smide mad væk, så mangler man ikke noget, og så er jeg rygende ligeglad med om det er gris, Gud er rystende ligeglad med, om vi æder grisen rå, men det er endnu en undskyldning for at være anderledes. Janne.

  72. Janne Petersen

    Erik Morsing, nu kan det nok stå på bagsiden af et frimærke, hvad Nyrup fik udrettet i sin regeringsperiode, så ham kan historien ikke have mange mange bryderier med at finde plads til.

    Med hensyn til at skamme sig, så skal du nok vente længe, eftersom ‘det at skamme sig’, ikke ligger i politiker-termologi, så ud til højre med den.

    Svångberg elsker den tilbagevendende årsag, som jo hænger på befolkningen gennem år og dag, og afgjort ikke forkert vurderet, men til gengæld altid smasket på skrift med samme anelse skadefrohed.

    Selvfølgelig kan trældom og frihed ikke svinge sammen, derfor er det også meget underligt, at man ikke lærte hen ad vejen, da de første sammenstød knaldede ind på mediesiderne. Janne.

  73. Nanna

    Hej debattører! Er der aktive brugere, der har lyst til at deltage i et lille interview?

    Jeg er en 28-årig studerende, der får en masse ud af at læse kommentardebatter og gerne vil undersøge lidt om hvordan, hvor ofte, og hvorfor I debatterer herinde.

    Hvis du har lyst til at hjælpe, og synes det kunne være sjovt at deltage, så send en mail til: debatinterview@gmail.com

    Mvh. Nanna

  74. Nanna

    Interviewet kan evt. foregå via chat, mail eller skypw

  75. Nanna

    Eller på Skype…

  76. jens jensen

    Tænk over denne..:)

    THE MUSLIMS ARE NOT HAPPY!

    They’re not happy in Gaza ..
    They’re not happy in Egypt ..
    They’re not happy in Libya ..
    They’re not happy in Morocco ..
    They’re not happy in Iran ..
    They’re not happy in Iraq ..
    They’re not happy in Yemen ..
    They’re not happy in Afghanistan ..
    They’re not happy in Pakistan ..
    They’re not happy in Syria ..
    They’re not happy in Lebanon ..
    They’re not happy in Malaysia..
    They’re not happy in Indonesia..

    SO, WHERE ARE THEY HAPPY?

    They’re happy in Australia .
    They’re happy in Canada .
    They’re happy in England ..
    They’re happy in France ..
    They’re happy in Italy ..
    They’re happy in Germany ..
    They’re happy in Sweden ..
    They’re happy in the USA ..
    They’re happy in Norway ..
    They’re happy in Holland .
    They’re happy in Denmark .

    Basically, they’re happy in every country that is not Muslim and unhappy in
    every country that is!

    AND WHO DO THEY BLAME?

    Not Islam.
    Not their leadership.
    Not themselves.

    THEY BLAME THE COUNTRIES THEY ARE HAPPY IN!

    AND THEN; They want to change those countries to be like….
    THE COUNTRY THEY CAME FROM WHERE THEY WERE UNHAPPY!

  77. Lilli

    You couldn`t be more right, jens jensen!!!
    That`s THE THRUTH!!!

  78. Carsten

    Fantastisk godt ramt :-)

  79. Allan Gorm Larsen

    Jeg har fra sidelinien fulgt debatten om juletræssagen fra Egedalsvænge i Kokkedal.
    Der er een ting som jeg ikke forstår, det er, hvorfor kan herboende muslimer ikke goutere at vi danskere dyrker vores traditioner i al offentlighed. De undslår sig jo ikke nogen lejlighed til at vise deres ud ad til. Jeg synes simpelthen at det er for usselt. Man kommer herop, som fremmede, og straks tror man at man bare kan te som man vil. Det kan godt være at beslutningen blev truffet demokratisk, men jeg synes nok at man fra muslimsk side kunne vise sig så tolerante at man kunne respektere vore traditioner. Det er trodsalt Danmark det foregår i. Vi skulle gerne kunne være her allesammen. Hvis ikke, så find et andet sted,hvor I vil kunne gøre helt som det passer jer.

  80. Lilli

    Allan,- Islam og tolerence, samt respekt er som ild og vand!!!
    Det burde efterhånden være tydeligt for enhver, der kan TÆNKE og bruge sin sunde fornuft,- men den er jo desværre ved at være en mangelvare!

  81. Chris

    Ja, du er da ikke selv et pragteksempel på sund fornuft Lilli, sådan som du har talt uden om mine argumenter, og ævlet om den åndelige verden :S

  82. Lilli

    Jo, faktisk,- modsat dig,- du virker,-med dit ævl,- akkurat som en af de små selvretfærdige, forurettede røde
    tåber, der kun lige knap kan fatte, samt se det, der er lige foran deres næsetippe og derudover, ikke andet!
    Måske du er en af dem, der har konverteret til den Onde tro, islam, siden du forsvarer den så meget?!

    Uanset,- i hvert fald en af dem, der har uendelig meget at lære i Livets Skole!
    Og da den åndelige verden, som du i formørkelse og dumhed jo tillader dig at håne nok så groft,-og som du endda selv, tillige med alle andre væsener er en del af,-(om du bryder dig om det eller ej)- er den VIRKELIGE verden,-(ikke denne, som er en Illusion!)- hvorfra få mennesker, der har den RIGTIGE åndelige (Interplanetariske) forbindelse, kan få SANDE svar, for DER findes KUN Sandhed!- og ikke altid skal søge facts via såkaldte eksperter,- (som er dummere end ingenting),- eller usande bøger,o.lign., men det er naturligvis for meget at forvente, at du kan forstå!

    Så jeg slutter her, med et held og lykke på din lange vej til Lærdom og Forståelse…………………….

  83. Chris

    Jeg forsvarer stadig ikke Islam, eller kristendom for den sags skyld, da jeg er ateist, men prøver igen, igen, igen forgæves at få dig til at argumentere, eller komme med kildehenvisninger, og ganske som jeg havde ventet, er du igen, igen, igen, begyndt at ævle om den åndelige verden. Nu er det sådan, at størstedelen af verden bruger videnskabelige/faktuelle beviser og kildehenvisninger, for at bekræfte ting, og eftersom du er i et mindretal, så falder bevisbyrden på dig.
    Du siger at folk skal bruge deres sunde fornuft, og snakker om interplanetariske verdener i samme åndedrag, det får faktisk dig til at lyde selvretfærdig og oven i købet småskør :S. Det er da meget bekvemt for dig, når du siger, at alt skrevet er usandt, og eksperter tager fejl, for så slipper du for at bakke dine påstande op med beviser. Men bare rolig, jeg skal nok være her hver gang du undlader at svare på mine spørgsmål, du kan bare kigge i tidligere indlæg, har stillet masser af dem.
    Du siger også at jeg er rød, hvilket er en grov fejlfortolkning, for dig er alt der ikke er DF, tilsyneladende rødt, men jeg er faktisk på den blå bølge :)

  84. Hans P.

    Ja, chris, du skriver og udtrykker dig, men en ting afslører du om dig selv,- du mangler erfaring, det er erfaring, der giver lærdom.
    Det du først burde gøre, prøv at gå den anden vej, rejs til Muhammedan-land, træd ind i moskeen dernede, mindst en gang om ugen, men husk først hver dag på vise klokkeslæt, at vende dig mod Mekka, derefter ned på knæ, dernæst remse din bøn til Muhammed, det er vejen til at blive respekteret i Muhammedland!
    Dernæst skal du jo skaffe dig et arbejde, der er ingen socialhjælp!
    Nu må du ikke flygte, bliv dernede i mindst 10 år,- så begynder du så småt at ane lidt om hvad Islam er!
    Her hos os, kalder vi Islam for I –Slam!
    Men vi er også fra Jylland, vi siger tingene som de er, derved kommer man længst!

  85. Chris

    Så den eneste måde jeg kan få erfaring på, er ved at tage til Mellemøsten? Det har du måske gjort Hans?
    Jeg tror du mangler erfaring mht. verden udenfor din hoveddør, jeg behøver bestemt ikke at leve som muslim i 10 år, for at blive klogere på Islam. Jeg forstår godt Islam, det gør du tydeligvis ikke, men det handler denne debat jo ikke om. Dog er du ikke den eneste der taler udenom herinde.
    Bare fordi man er jyde, eller siger tingene som man selv synes de er, er ikke ensbetydende med at man har ret.

  86. jenni

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece

    90 % af ansøgningerne om julehjælp er fra muhamedanere.

  87. jenni

    Chris
    22. november 2012 kl. 21:27

    Det er ikke tilladt i Danmark, at have forening i muhamedanismens lære.

  88. Chris

    Så samtlige muslimer bryder loven? Har godt læst den paragraf du tænker på, men det er ikke sådan jeg tolker den, i det der står at andre forhold en kristendommen ordnes ved lov.

  89. jenni

    @ Chris, det er ikke 1 paragraf og jeg tænker ikke blot på den.
    Det er 3 Grundlovsparagraffer, § 4, § 67 og § 69
    OG straffeloven,
    OG diverse love om f.eks. ligestilling, arveloven, ægteskabsloven, etc, etc,
    især straffeloven.
    OG at du ikke kan fremvise en lovparagraf, der i henhold til § 69 SKAL være, der ordner , altså bestemmer reglerne, kontrolforanstaltninger osv, om muhamedanisme.

    Og du kan ikke fremvise loven som Folketinget skulle have vedtaget om at ordne muhamedansk trossamfund ved lov. ( § 69 )
    Det findes ikke. Ganske simpelt fordi muhamedanisme i Danmark IKKE er lovligt at forsamles om.

    Enhver kan dyrke den Gud, de vil alene på wc. Det er frit.
    Men der må ikke i Danmark dannes forening eller trossamfund, om læren, som muhamedanerne lærer hinanden.
    Det vil aldrig kunne lade sig gøre, da det ville være eklatant imod Danmark Grundlov.

    Og det er ikke tilfældigt. Grundlovens fædre kendte jo “lidt” historie om de barbarer.
    De invaderede og besatte Spanien i 700 år.

  90. Chris

    Så synes jeg du skulle melde alle muslimer til politiet jenni, for hvis det er så ulovligt at forenes i islamisk tro, så synes jeg at der er nogen der skal fortælle det til muslimerne, for hvis de ikke ved at det er ulovligt, så er der vel heller ingen grund til at holde op?
    Desuden er det min mening, at grundloven er forældet, med alt der har med den kristne lære at gøre, for det gælder ikke for alle. Jeg er selv ateist, og ikke medlem af folkekirken, da jeg ikke ser det som en nødvendighed for samfund og lov, at støtte sig op ad en religion.
    Det er sjovt, at Grundlovens fædre ikke kendte til, at de kristne invaderede og besatte store dele af Mellemøsten, også i flere hundrede år :)

  91. Carsten

    Specielt til Chis: Det er xxxxx irriterende, at begreberne “racisme” og “racister” slynges rundt. I en net-ordbog, har jeg fundet følgende: “Racisme: Troen på visse racers overlegenhed (mest horribelt udtrykt i de nazistiske teorier om de såkaldte arieres medfødte ret til at herske)”. Jeg tror ikke på, at der er særlig mange etniske dansker, der er racister! Til gengæld er vi nogle der mener, at den danske kultur er værd, at beskytte. Denne kultur, reflekterer i øvrigt på mange måder et positivt ekstrakt af kristendommen. Du kan ikke engang kalde os for “kulturracister”, da tolerence generelt kendetegner os. Situationen i dag viser, at denne tolerance har været FOR stor. Vi har givet demokratiske rettigheder til udemokratiske kræfter, og det er sgu’ et problem, der bør gøres noget ved!

  92. Chris

    Du læser vist ikke de ordbøger som jeg, men det er vel heller ikke det, der afgør denne sag?
    Meningen går jo tydeligvis igennem :)
    Jeg kan godt lide, at man prøver at omdanne alle mellemøstlige lande til demokratier lidt for lidt, men når en boligforening træffer en demokratisk beslutning, som mange danskere ikke er enige med, så prøver man at blande sig. Hvor er demokratien i det?

  93. Chris

    Må hellere lige huske at rette ‘demokratien’ til ‘demokratiet’ før alfabet-fascisterne kommer efter mig, og erklærer min mening uværdig, på grund af stavefejl.

  94. Carsten

    Ord er vigtige. Du kan ikke kalde et menneske, som blot søger at værne om værdier i eget land for racist. Det er helt ude i skoven.

  95. Chris

    Nej, du har så pænt pointeret at jeg ikke må kalde dem racist, og det gør jeg så heller ikke længere, som jeg siger, så gik min mening vist igennem, ved ikke hvad jeg skal kalde dem i stedet, nogen gode forslag fra ordbogen?

  96. jenni

    @ chris, så vidt, jeg har forstået, var beslutningen netop ikke demokratisk.

    Der var et efterfølgende møde i 5 timer, der udmundede i at, foreningens muhamedanere lige skal lære demokratiet. Der skal indkaldes til generalforsamling.
    Hvis du fulgte med, var der ca 25 bøller, mens mødet blev holdt, der optrådte særdeles udemokratisk.

    Hvad laver de personager egentlig i Danmark?

  97. Chris

    Vi snakker om det originale møde, der startede et fremmed-fjendsk rama-skrig.

    Hvad 25 mennesker laver under et møde, kan ikke nødvendigvis kædes direkte sammen med mødet, da der mangler beviser for dette. Tror godt de kender til demokrati, det var ikke det mødet handlede om, men var et forsøg på at nå enighed, fordi der var lagt pres på udefra.

  98. Carsten

    Forkert!: Demokrati handler også om, at tage hensyn til mindretallet. I Danmark har vi endda – efter min mening – taget alt for meget hensyn til det muslimske mindretal.

  99. Chris

    Må jeg så få den ordbogshenvisning, hvor den påstand er skrevet?

  100. Chris

    Den fik jeg godt fat i, det var den om demokrati jeg mente :)

  101. Carsten

    Demokrati kan udfoldes på flere forskellige måder. Dét, der er væsentligt her, er naturligvis den måde demokratiet manifesterer sig på i Danmark.
    Læs evt. http://www.religion.dk/artikel/487319:Kommentaren–Khader–Juletraessagen-er-ikke-en-bagatel

  102. jenni

    Carsten, du forveksler betydningen med civilisation.
    Dog må et civiliseret demokrati aldrig give mindretal mere ‘plads’, end flertallet ønsker.
    I så fald ville det være vold mod demokratiets selveste grundlov.

  103. jenni

    Carsten, dit link.
    Det er efter min mening derfor helt i orden, at der lyder et ramaskrig over syltningen af juletræet i Kokkedal, og at det fylder så meget i debatten. skrev Naser Khader.

    Hans formuleringer fornægter sig ikke.
    Han er muhamedaner.
    Manipulerer.

    Det er ikke juletræ. Og det er ikke syltet.
    Det er den årlige juletræsfest og muhamedanerne har afvist, at den holdes.

    Og selvfølgelig skal vi ikke allesammen være her.

  104. Chris

    Så hvordan kan du postulere, at det jeg siger er forkert, hvis demokrati kan tolkes forskelligt? Vi kan da godt blive enige om, at det er god stil at tage hensyn til mindretallet, men det er ikke ensbetydende med, at demokratiet ryger ud ad vinduet i denne sag.

  105. jenni

    @Chris, han skrev IKKE, at demokrati kan fortolkes forskelligt.
    Han skrev, at det kan udfolde sig forskelligt.

  106. Chris

    Udfolde sig forskelligt fortolkes forskelligt, er sådan set ligeglad, pointen er, at det ikke er udemokratisk, det de besluttede på det beboermøde.

    Desuden har du nedenfor selv argumenteret mod Carsten, med det samme, nemlig med “demokratis” bogstavelige betydning.

  107. jenni

    Carsten
    23. november 2012 kl. 12:57

    Demokrati betyder at flertallet betyder, hvad alle skal og ikke må.
    Punktum.

  108. jenni

    Carsten
    23. november 2012 kl. 12:57

    Demokrati betyder, at flertallet bestemmer, hvad alle skal og ikke må.
    Punktum.

  109. jenni

    Chris
    23. november 2012 kl. 11:44

    Hvad mangler du bevis på?
    Er det det her:

    Koranen i ny dansk oversættelse:

    http://www.forlagetvandkunsten.dk/97507/

  110. Chris

    Jeg mangler bevis på de mange påstande der er postuleret af dig, og andre. Der er snart for mange til at nævne :S

    Hvad skal Koranen bevise?

Skriv kommentar

Vi ønsker en skarp og levende debat her på blogs.bt.dk. Vi modtager mange gode indlæg, men det har desværre også vist sig, at ikke alt egner sig til publicering. Vi forbeholder os retten til ikke at offentliggøre og slette indlæg, der indeholder grove personangreb. Det samme gælder indlæg, der er uvedkommende eller irrelevante for debatten. Derfor: Hold jer til emnet - gå ikke efter hinanden. God debat.