Godt Kina blev sat på plads

OL-skandale. Smag lidt på ordet og tænk tilbage på 1988, da Claus Borre råbte ’skandale’, når diverse boksere blev bortdømt i den olympiske bokseturnering. Dommerne var bestukket, viste det sig senere. Samme år blev guldvinderen på 100 meter, canadieren Ben Johnson, smidt hjem i doping-unåde. Eller tænk helt tilbage til 1968, da to amerikanske atleter knyttede deres behandskede næve i ’black-power’-hilsen under nationalmelodien.

De blev smidt ud af legene, fordi politiske manifestationer er forbudt under OL. I 1976 blev en russisk fægter smidt hjem, fordi han havde installeret en snydeknap i sin kårde, og efter legene i 2000 blev løberen Marion Jones frataget sine fem medaljer på grund af doping.

HVERT OL sin skandale. Den fra London 2012 er en af de værre, men handler hverken om storpolitik eller doping. Den er ’bare’ et anslag mod de helt grundlæggende værdier i sporten, og det er slemt nok. Når to kinesiske badminton-par taber med vilje, er der ganske enkelt tale om snyd og dårlig sportsmoral.

Man kan kritisere det internationale badmintonforbund for at kreere turneringen på en måde, så det er en fordel at bryde reglerne. Men det er ingen undskyldning. Det er en forbrydelse mod den olympiske ånd, at man går ind til en kamp for at tabe. Det gjorde kineserne, og det kunne selv deres eget nationale nyhedsbureau Xinhua News se: De kaldte opgørene ’mistænkelige’, og det var en mild beskrivelse.

Kineserne har før tabt med vilje, fordi det passede i deres kram. Dengang blev der ikke reageret, men med hele verdens øjne hvilende på så grelle eksempler på aftalt spil, gik det heldigvis ikke denne gang. Kina er en stormagt – også i IOC og det internationale badmintonforbund – men det lod man sig heldigvis ikke påvirke af. Kineserne røg ud, og badmintonforbundet får med den megen mediefokus mulighed for at komme af med et problem, der har martret sporten i årevis.

OSA

46 kommentarer

  1. Inga Svångberg

    @

    “Kina er en stormagt”

    – nej, Kina er en supermagt!

    Her er nogle interessante tal om Kina versus USA. Tallet er det årstal, hvor Kina overhalede eller overhaler USA:

    Stålforbrug: 1990
    Mobil telefoni: 2001
    Export: 2007
    Investeringer: 2007
    Fremstillingsvirksomhed: 2010
    Energiforbrug: 2010
    Bilsalg: 2010
    Tildelte patenter: 2010
    Detailhandel: 2014
    Import: 2014
    BNP (PPP): 2016
    BNP (i USD): 2018
    Aktiemarkedskapitalisering: 2023
    Forsvarsbudget: 2025.

    Tallene er fra The Economist og viser, at Kina på en række parametre allerede længe har været #1.

    Sovjetunionen kaldtes tidligere for supermagt, men var kun i nærheden af USA på det militære plan. På næsten alle andre parametre var det en dværg i sammenligning med USA, og på en række områder også i forhold til lande som Japan, Tyskland, Frankrig og England.

    Hvad sport angår, har Kina stadig en bananrepublikmentalitet, men den er nok borte om 10-15 år, når Kina i alle henseender er blevet #1, med en dertil hørende selvtillid.

    • sofie

      Ja, for de stjæler andre landes opfindelser.Så er det ikke så svært at begå sig og overhale andre ved at nasse sig frem.Det har Svångberg stor forståelse for.Så med den tilhørende selvtillid skal det nok vise sig at være doping (før var det hormoner) eller andet snyd -de er jo ikke så høje og har korte ben-så de skal tage længere skridt-det skidt!

    • hp.hansen

      Ja, desværre er de også verdens største diktatur, men lad os da falde på knæ for dem, som vi gjorde for Nazityskland og senere Sovjet……

      • Jesper

        Og som Villy Søvndal også gjorde for nyligt..

  2. Seje Søren

    Men wilbek må godt!!!!!! Tage mikkel hansen ud når han
    er sikker på at vi vinder? BT & IOC er dobbeltmoralske
    & længere er den ikke.

  3. Lars Christensen

    Kina viser bare at kommunismen er den eneste og sande vej frem til hvis du vil have succes i livet

    Rød front

    • HardeHenrik

      Kan du ikke forklare de 5 millioner kinesere der blev tvangs flyttet da de skulle afholde OL, eller den horde af tvangsarbejdere der blev udskrevet til samme.
      Kina bliver styret ligesom de røde pamperforeninger gør herhjemme, af en lille elite der sidder og suger næring på andre menneskers gerninger.
      At nogle individer kan kalde disse små underlige skabninger for en supermagt, er et godt bevis på at det er for længe siden at den hvide mand har sat div. undermennesker på plads.
      Kina kan blive udelukket ligeså hurtigt som de blev indelukket, men vi skal lige tage os af iran først.

    • Inga Svångberg

      @Lars Christensen

      - morsomt og ironisk sludder og vrøvl, for hvis der er noget Kina ikke er så er det kommunistisk.

      I stedet kan landet beskrives som et elitært, statskapitalistisk diktatur med klare darwinistiske tendenser og sigtet indstillet på global enevælde.

      Vi kan lære utroligt meget af kineserne…

  4. h.munk

    Øhh BT – Hvorfor nævner I kun Kina, var der ikke nogle andre lande der røg med i Svinget??

    • Inga Svångberg

      - en god pointe. Sagen er vel, at Kina er i en helt anden vægtklasse end f.eks. Sydkorea og Indonesien…

  5. Inga Svångberg

    @sofie

    “Ja, for de stjæler andre landes opfindelser”

    - dette samme gør alle andre lande, ikke mindst når det drejer sig om militærteknologi. Sådan ER verden, sofie, selv om du og mange andre danskere bliver ved med at tro, at vi lever i Frode Fredegods tid.

    “Så er det ikke så svært at begå sig og overhale andre ved at nasse sig frem”

    - hvis det var så let som du siger, hvorfor gør f.eks. afrikanske og muslimske lande det så ikke også? Er disse lande mere hæderlige end Kina?, eller er de blot ikke så dygtige til at kopiere/tage ved lære af andre landes teknologiske fremskridt?

    “Det har Svångberg stor forståelse for”

    - absolut, for jeg er i trit med realiteterne.

    “Så med den tilhørende selvtillid skal det nok vise sig at være doping (før var det hormoner) eller andet snyd

    - der er utvivlsomt doping med i spillet i ikke så få tilfælde, men det er Kina ikke ene om. Behøver jeg at minde dig om f.eks. Bjarne Riis?

    “de er jo ikke så høje og har korte ben-så de skal tage længere skridt-det skidt”

    - i takt med at flere og flere kinesere får råd til mere proteinrig kost, vil deres gennemsnitshøjde også nærme sig vesterlændingenes. Gå en tur på Strøget, så vil du se, at 15-25 årige østasiater ikke er lavere end danskere i samme aldersklasse.

    Hvad kineserne indtil videre stadig mangler m.h.t. højde og drøjde, har de til gengæld m.h.t. intelligens. Ikke dermed sagt, at en gennemsnitlig intelligenskvotient på 100 er voldsomt imponerende, men også den vil gå op i takt med at kinesernes generelle levestandard stiger. Min vurdering er, at kinesernes gennemsnitlige intelligenskvotient vil stige til 104-107, d.v.s. på højde med de øvrige østasiatiske folkeslag: koreanerne og japanerne, og kinesernes egen udpost: Taiwan.

    Her er nogle nationale intelligenskvotienter, som du og flere af de andre ignoranter kan studere og tænke over:

    1 Hong Kong 107

    2 South Korea 106

    3 Japan 105

    4 Taiwan 104

    5 Singapore 103

    6 Austria 102

    6 Germany 102

    6 Italy 102

    6 Netherlands 102

    10 Sweden 101

    10 Switzerland 101

    12 Belgium 100

    12 China 100

    12 New Zealand 100

    12 United Kingdom 100

    19 Denmark 98

    Forstår du konsekvensen af disse tal? Nej, det gør du nok ikke…..

    • sofie

      Det må forøvrigt være gennemsnitstal du bruger -da sinkestadiet er 100.

      • Inga Svångberg

        @Sofie

        - nej, nej og atter nej! Sinkers definitionsmæssige intelligenskvotient lå, dengang begrebet brugtes i Danmark, i intervallet 70-85.

        • sofie

          Nix,for der er du evnesvag.Lad mig LIGE bemærke at de benævelser IKKE skal bruges imod mindrebemidlede som nedladendhed blot som ledetråd.
          Forøvrigt er man overbegavet med iq 140-
          Så mellem 110 og 120 er du “normal/overmiddel

          • Inga Svångberg

            @Sofie

            Du aner simpelt hen ikke, hvad du snakker om. Se nu her!:

            0-35: idiot
            35-55: imbecil
            55-75: debil
            75-90: retarderet (sinke)
            90-110: gennemsnitligt begavet
            110-120: over gennemsnitligt begavet
            120-130: velbegavet
            130-145: særdeles velbegavet
            145-165: geni
            165-180: stort geni
            180-200+: supergeni

            Er vi to nu enige om, at du ikke vidste hvad du ævlede om, da du skrev, at “sinkestadiet er 100″?

            Åååh, jeg elsker bare at klapse en DF’er om lørdagen…..

    • MH

      Hvis man kigger på den skala du har skrevet til Sofie lidt længere nede, så er vi jo gennemsnitligt begavet, ligesom dem der ligger over os på den ovenstående liste.

      • MH

        Hov, det er selvfølgelig den skala der er over dette indlæg. Listen er den med landenes iq.

  6. Inga Svångberg

    @HardeHenrik

    “Kan du ikke forklare de 5 millioner kinesere der blev tvangs flyttet da de skulle afholde OL”

    - 5 millioner ud af 1300 millioner svarer til 1 ud 260. Oversat til danske forhold, ville det svare til at 20000 danskere skulle flyttes. Hvorfra har du i øvrigt tallet 5 millioner? Kan du dokumentere?

    “eller den horde af tvangsarbejdere der blev udskrevet til samme”

    - igen må vi bede dig dokumentere (eller KLAPPE I!).

    “Kina bliver styret ligesom de røde pamperforeninger gør herhjemme, af en lille elite der sidder og suger næring på andre menneskers gerninger”

    - og det gør Danmark ikke? Suger ikke også de danske overførselsindkomstmodtagere næring på andre menneskers gerninger?

    “At nogle individer kan kalde disse små underlige skabninger for en supermagt, er et godt bevis på at det er for længe siden at den hvide mand har sat div. undermennesker på plads”

    - Kina har gennem de sidste 5000 år været økonomisk og civilisatorisk dominerende i mere end 90% af tiden. Vesten (England) overtog f.eks. først den økonomiske dominans omkring år 1830, men om mindre end 10 år er den tilbage i Kina.

    “Kina kan blive udelukket ligeså hurtigt som de blev indelukket”

    - du sludrer og vrøvler som du har forstand til….

    “men vi skal lige tage os af iran først”

    - dette kommer ikke til at ske. Vesten er svagt og har rigeligt med problemer i egne lande. Bortset fra Israel, har ingen vestlige lande den mindste lyst til at gå i gang med Iran, så dette kan du godt glemme alt om.

    • Kc

      “INGA” det er fløjtende ligegyldigt, hvad danskere gør i
      eget land set i forhold til, hvad udlændinge gør af ubehagelige ting i Danmark.

      Behandlingen vil til alle tider blive forskellig. Ud med dem
      der ikke hører hjemme i Danmark, ganske ligesom du
      vil smide en gæst ud af dit hjem, såfremt denne ikke op-
      førte sig ordentligt.

      Begår danskere kriminalitet stilles de for en dommer,
      som så afgør hvad straffen skal være. Det er faktisk
      lige efter bogen “INGA”, så nemt så selv du burde kun-
      ne forstå det.

  7. Inga Svångberg

    @Lederskribenten

    “Godt Kina blev sat på plads”

    - hvis Kina var godt, hvorfor blev det så sat på plads?

  8. sofie

    Ja Svångberg -kun fordi vi i vesten er flinke ikke længere at gå i krig for at erobre ,får Kina og alle de andre lov til at træde deres barnesko-osse Iran.

    Så nu er “krigen”på penge og handel. Men det er ikke ensbetydende at alt er godt.

    Det er politikernes pligt at skabe balance-og det kan være svært at vælge mellem høj moral -og penge,Som regel er det bedstemor der bliver solgt for ussel mammon-derfor vil politikerne så gerne have EU som “skattely” sammen med deres småkorrupte venner!

    Og kunne de komme til det, ville de grumme gerne sælge ud af arvesølvet-de prøver jævnligt på må og få,men takket være oplyste borgere der ytrer sig fra mund til mund(nej ikke gennem medierne,dem kan man heller ikke stole på)bliver politikerne holdt i ave.Det er forøvrigt derfor de er fulde af løgn.Kina er så nødt til at holde balancen-for de er godt klar over at ikke alt kan sælges her i vesten -selvom de opkøber.

    De har jo nok lært noget af Opiumskrigen.

    Indtil videre håber vi så ikke at blive en provins i Kina -og et nyt Tibet-kineserne vil nemlig også gerne sælge deres gamle bedstemor for ussel mammon…!

    Hvis jeg er din nabo og begynder at slibe øksen ville du så bekymre dig, og tænke at du måske har noget jeg gerne vil have fx. diamenter ,guld ,teknologi ,osv osv.og som jeg er for dum til selv at erhverve mig (Iran)?

    Så det er altså ikke Israel der har lyst til at gå i “gang “med Iran,men omvendt.
    Sådan er god gammeldaws misundelse-universiel til alle tider

  9. sofie

    PS.Jeg har Claus Borres Autograf-og den er ikke til salg.Ha!

  10. Henrik

    Total inkompetent leder, når netop pointen er forkert:

    “Når to kinesiske badminton-par taber med vilje, er der ganske enkelt tale om snyd og dårlig sportsmoral.”
    - UPS de var ikke fra Kina, men Syd-Korea.

    Enten er skribenten et FJOLS, eller havde fået et par pilsnere formeget til morgenmaden.

  11. Mikkel C.

    Henrik, der er tale om to par fra Kina, et fra Sydkorea og et fra Indonesien. Det er ikke pointen i lederen, at parrene er fra Kina, så det har du heller ikke forstået. Slutteligt kan en avisleder ikke være inkompetent.

    Inden du råber fjols og beskylder folk for alkoholisme, skulle du måske ihukomme det dér med sten og glashuse…

    • Henrik

      Mikkel C.; Lige en detalje du overser……det var 2 par fra Syd-korea, 1 par fra Indonesien og 1 par fra Kina. Med den overskrift “Godt Kina blev sat på plads”……så kan vi jo diskutere om det ikke mest var Syd-korea der blev sat på plads…..derfor dømt faktuel fejl. Både fra lederen og så bagefter heppe-koret (dig).

  12. Mikkel C.

    Henrik, du har ganske ret: Det var ét par fra Kina og to par fra Sydkorea – ikke omvendt. Det forandrer ikke, at du ikke har forstået pointen i artiklen, der tager fat i kineserne som det stærkeste par blandt snyderne – ikke fordi de er kinesere – men fordi de tabte med vilje. Desuden har jeg ikke udtalt mig om indholdet i artiklen, hvorfor jeg næppe kan regnes blandt heppekoret. Det ville nok kræve, at jeg heppede. Faktisk er jeg uenig. Jeg synes, det er latterligt at konstruere en turneringsform, hvor der kan spekuleres i at tabe med vilje, og jeg synes, det er latterligt at kritisere sportsfolk for at optimere sine chancer for at vinde.

    • Henrik

      Mikkel, jeg er enig med dig i de sidste linier du skriver. Fred være med resten. God weekend…

  13. Mikkel C.

    Til dig også ;)

  14. sofie

    Svångberg tallene er cirka,Ikke?Altså de er jo flyttet så i overmorgen er de nok flyttet -igen.

    • Inga Svångberg

      @Sofie

      Intervalgrænserne er +/-5, ikke mere.

  15. Kc

    “INGAS” IQ-tal er rigtige nok, spørgsmålet er så hvor på
    skalaen selv samme “INGA” ligger? Jeg skyder på 75-90,
    mon ikke det passer meget godt?

    Iøvrigt kan enhver hente “INGAS” tal og statestikker på
    nettet.

    • Inga Svångberg

      @Kc

      “spørgsmålet er så hvor på skalaen Inga ligger? Jeg skyder på 75-90, mon ikke det passer meget godt?”

      - dit gæt er nok liiiidt for lavt.

      Jeg har funderet lidt over korrelationen mellem politisk tilhørsforhold og intelligenskvotient. Her er resultatet:

      0-35: idiot, DF
      35-55: imbecil, DF
      55-75: debil, DF+S
      75-90: retarderet, S+C
      90-110: gennemsnitligt begavet, S+C+V
      110-120: over gennemsnitligt begavet, SF+LA
      120-130: velbegavet, LA+EL+SF
      130-145: særdeles velbegavet, EL+ R
      145-165: geni, R
      165-180: stort geni
      180-200+: supergeni

      Inddelingen siger kun noget om selve grupperne, enkelte individer kan naturligvis ligge betydeligt lavere eller højere, f.eks. ligger Pia Kjærsgaard nok ganske højt, over 120, skulle jeg tro.

      • ib

        har du ikke andet at lave end at bruge tid og spalteplads på den slags nonsens , du fortjener højst et 2tal i dit eget register.

        få dig dog et liv Inga !!

  16. Inga Svångberg

    @MH

    “Hvis man kigger på den skala du har skrevet til Sofie lidt længere nede, så er vi jo gennemsnitligt begavet, ligesom dem der ligger over os på den ovenstående liste”

    - ja, i Danmark er flertallet gennemsnitligt begavede, men hvis du flyttede disse gennemsnitligt begavede danskere til Sydkorea eller Japan, ville de ligge 5-7 IK-points disse landes gennemsnit.

    Af alle klodens etniske grupper, har de såkaldte Askhenazyjøder (jøder med fire jødiske bedsteforældre med europæisk oprindelse) klodens højeste gennemsnitlige intelligenskvotient, 115! Dette afspejles bl.a. af den enorme overrepræsentation af jødiske nobelpristagere inden for de naturvidenskabelige grene.

    • MH

      @ Inga

      Hvordan er man kommet frem til disse tal?
      Har man uddelt en prøve til et udsnit af befolkningen?
      Hvis ja, hvad indeholder prøven?

      • Inga Svångberg

        @MH

        “Hvordan er man kommet frem til disse tal?”

        - tallene stammer fra utallige IK-målinger, som er udført gennem de sidste mange årtier. Der er udført så mange målinger, at fremmedfjender og darwinister mener, at en klar rangorden er etableret:

        1) østasiater, gennemsnitlig 105,
        2) europæere, gennemsnitlig 100,
        3) afrikanere, gennemsnitlig 85.

        Hver af disse grupper kan opdeles i en række undergrupper med ret store IK-variationer.

        Du bør læse disse tre bøger:

        “IQ & the Wealth of Nations”
        “Race Differences in Intelligence”
        “The Bell Curve”

        - den slags uhyggelige bøger ligger sikkert på de mest intelligente DF’eres natborde…

        “Har man uddelt en prøve til et udsnit af befolkningen?”

        - bl.a. dette, men der indhentes også data fra en lang række andre kilder.

        “Hvis ja, hvad indeholder prøven?”

        - der ligger en del IK-tests på nettet….

        Nu er jeg jo selv liberal, humanist og radikal, så jeg nærer ikke så stor tillid til IK-begrebet, men jeg er på den anden side heller ikke i tvivl om, nogle er mere intelligente end andre.

        • MH

          Nu har jeg aldrig været den store tilhænger af prøver, da de, ifølge min mening, kan give et forkert billede af tingene, alt efter hvem det er man giver dem til, og hvilket indhold der er i prøverne.

  17. Inga Svångberg

    @Kc

    “Iøvrigt kan enhver hente “INGAS” tal og statestikker på nettet”

    - korrekt, men det orkede Sofie ikke, og derfor blev hun min frokost i dag.

    Jeg har flere gange sagt til jer DF’ere, at I skal vide hvad I taler om. Det dur ikke at at udslynge absurde postulater, som er utroligt nemme at pille fra hinanden.

    Stram jer an!

    P.s.: iøvrigt = i øvrigt og statestikker = statistikker.

    • sofie

      Ja Svångberg ,og du kunne ikke se jeg tog fis på dig,men bortset fra det er tallene kun lavet udfra hvad magthaverne tolker -ikke hvad de ved-der er flere lag af stadier -og nogen er åndelige retarderet uden at være sinker osv osv..

      (Og hvad har det så lige med DF at gøre ?????????????????)

      I middelalderen blev grise også sat for en dommer.Bare for at illustrer at magthavere er almindelige dumme i hovederne -og dommere er som regel akademikere.
      Plus / Minus 5 -Ha! Det var marginalt ,hva?
      Husk:Alt er dynamisk-osse akademikere,de er bare ikke blevet klogere tværtom.

      Nu gentager jeg lige igen : Nettet er IKKE min kilde og bliver det heller aldrig. Forstået!?

  18. ib

    @ Inga stavespasser

    lær du nu liige at stave til 12 før du klandrer andre for stavefejl
    ..tolfte år.. he he

  19. Inga Svångberg

    @Ib

    “lær du nu liige at stave til 12 før du klandrer andre for stavefejl ..tolfte år”

    - det hedder tolfte på svensk…

  20. Inga Svångberg

    @sofie

    “tallene er kun lavet udfra hvad magthaverne tolker -ikke hvad de ved-der er flere lag af stadier -og nogen er åndelige retarderet uden at være sinker osv”

    - ja, magthaverne konspirerer mod den lille mand, og Bilderberggruppen, IMF og Frimurerne står bag det hele.

    “I middelalderen blev grise også sat for en dommer.Bare for at illustrer at magthavere er almindelige dumme i hovederne”

    - ja, ja, Sofie.

    “Alt er dynamisk-osse akademikere,de er bare ikke blevet klogere tværtom”

    - ja, ja, sofie.

    “Nu gentager jeg lige igen: Nettet er IKKE min kilde”

    - det havde jeg da heller aldrig troet. Din kilde er vel Ugens Rapport og Se & Hør eller deslignende…

    Sofie, har du forresten hørt, at olieselskaberne har opkøbt og skjult et patent på en opfindelse, som gør at almindelige biler kan køre på postevand? Synes du ikke, at dette er for galt? Som om dette ikke er galt nok, så har amerikanerne fanget en UFO og dens besætning, som de nu tømmer for teknologisk information så de kan skaffe sig evigt globalt herredømme? Det er altsammen meget farligt, Sofie…

    • sofie

      Øh ,er De forvirret? Læs Svångberg.

      Lad nu være Svångberg ,din livserfaring er på net niveau,og det piner dig.Tag nu rygsækken på skulderen og gå ud og oplev det rigtige liv-men du vil nægte at se sandheden i øjnene,og du vil nok heller ikke nå langt derude,med din indstilling til dine medmennesker.

      Det betyder også at jeg mødt sådan nogen som dig flere gange-de er ikke længere så kæphøje-for de lærte noget,men jeg er ikke så sikker på du vil være en af dem ,du skal have det på den hårde måde.

      Du sidder godt og trygt i din hule og læser om livet-ligesom dine akademiker venner-derfor er det som regel sådan nogle som jer der er på lykkepiller(uden at håne sygdom)men i har ikke lært at have noget at stå imod med.

      Men det da godt du har kendskab til ugeblade og div-dem læser jeg heller IKKE,men det gør du åbenbart?.

      Så hvad gør vi nu?

      • Inga Svångberg

        - du spidder mig, du ser lige igennem mig. Jeg står blottet tilbage…

        • sofie

          Du er så egocentreret at dine tilbagevendende tilbagefald til barnligheder lige bliver så tilpas uinteressant og kedelig at man kun besvarer af høflighed,at ,hvis du ikke får svar -må du syltes-en gang til.

          Så hvis du ikke får svar, ved du hvorfor…!

          Overvej om det kunne være man ikke vil spilde tid på en barnerøv -i stedet du forfalder til at tro du “spidder” nogen ,og tror du er sej.

          Det er du ikke .Nu har du haft din taletid…!

          Så tilbage til de kloge der har spændende indlæg og meninger-med indhold !Læs med :du kan lære en hel del!

  21. Kc

    Til “INGAS” orientering:
    Der findes flere former for intelligens. F.eks. er psykopater ofte hyperintelligente, men ofte kan de ikke
    bruge den konstruktivt. Det samme gælder visse af de
    hårde kriminelle. Der er den sociale intelligens. Det er
    det menneske, som huser en høj grad af empati. Den
    som ser og føler andre mennesker i enhver situation. Den som klarer samværet med andre på en positiv og
    givende måde.

    En akademiker behøver ikke være “klog”. Ofte har de
    kun en stor viden på et enkelt felt, så en universitetsgrad behøver ikke være lig med en høj IQ.

    Visse autister og visse sindsyge kan være eksperter i
    et eller andet eller blive skattede kunstnere.

    Men vigtigst af alt: ALLE mennesker har en værdi, men
    ikke alle er lige værdige, sådan er menneskelivet og
    ikke som du – “INGA” – beskriver, nem sort eller hvidt.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*